منو

7 روش خفن برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه

7 روش خفن برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه

چگونه در کوتاه ترین زمان در خانه زبان یاد بگیریم؟

یادگیری زبان انگلیسی در خانه نیازمند صبر، پشتکار و استفاده از روش‌های درست است. با آموزشگاه زبان پردیسان همراه باشید. بدون شک اگر بتوانید یک برنامه منظم و متناسب با سبک زندگی خود را برای یادگیری زمان اجرا و پیاده سازی کنید، به یادگیری زبان انگلیسی سرعت بخشیده‌اید. در اینجا 7 روش خفن برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه را ارائه می‌دهیم؛ امیدواریم که بتوانید به بهترین نحو ممکن از این روش‌ها استفاده کنید و به هدف خود برسید.

1. زندگیتان را پر کنید از زبان انگلیسی

برای شروع یادگیری زبان انگلیسی در خانه، می‌توانید تغییرات نه چندان سخت اما به شدت تأثیرگذاری را در سبک زندگی خود ایجاد کنید. سعی کنید هر روز به موسیقی‌های انگلیسی در سبک‌های مختلف گوش کنید و معنی آنها را متوجه شوید. می‌توانید از متن آهنگ‌ها و یا مترجم‌های آنلاین برای درک بهتر استفاده کنید. تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری زبان به طور طبیعی و تقویت مهارت‌های شنیداری شما است. در ابتدا می‌توانید از زیرنویس فارسی و بعداً از زیرنویس انگلیسی استفاده کنید. مطالعه کتاب و مجله‌های ساده به زبان انگلیسی را فراموش نکنید؛ با این کار دامنه یادگیری لغات جدید را به شدت افزایش می‌دهید. به طور کلی زندگیتان را پر کنید از زبان انگلیسی.

زندگیتان را پر کنید از زبان انگلیسی

2. به انگلیسی فکر کنید

به جای استفاده از دیکشنری‌های دو زبانه، از دیکشنری‌های انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا معانی کلمات را به طور دقیق‌تر درک کنید و با مترادف‌ها و متضادها آنها آشنا شوید. استفاده از فلش کارت‌ها نیز یکی از روش‌های سنتی یادگیری زبان است که هنوز هم برای یادگیری لغات جدید مؤثر است. می‌توانید فلش کارت‌های خود را به صورت دستی تهیه کنید و یا از فلش کارت‌های آماده استفاده کنید. اپلیکیشن‌های متعددی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد که می‌توانید از آنها در گوشی هوشمند خود استفاده کنید. این اپلیکیشن‌ها معمولاً بازی‌ها، تمرین‌ها و آزمون‌های مختلفی ارائه می‌دهند که یادگیری زبان انگلیسی در خانه را برای شما جذاب‌تر می‌کنند.

به انگلیسی فکر کنید

3. فیلم و سریال زیاد ببینید

وب سایت‌ها و کانال‌های یوتیوب بسیاری وجود دارند که محتوای آموزشی رایگان برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه ارائه می‌دهند. سعی کنید عضو این کانال‌ها شوید و از فیلم و سریال‌هایی که برای آموزش زبان قرار می‌دهند حداکثر استفاده را ببرید. فراموش نکنید که پشتکار در دیدن فیلم و سریال به زبان انگلیسی و تکرار این روند به طور روزانه، کاری نسبتاً دشوار به حساب می‌آید اما سعی کنید این روند را حفظ کنید. برخی از زبان آموزان که با دیدن فیلم و سریال سطح زبان انگلیسی خود را افزایش داده‌اند پیشنهاد می‌کنند که با دوستان یا خانواده‌تان فیلم و سریال ببینید؛ با این کار یادگیری زبان جذاب‌تر و سرگرم کننده خواهد شد. چگونه با دیدن فیلم و سریال انگلیسی یاد بگیریم؟ با مقالات دیگر ما همراه باشید.

فیلم و سریال زیاد ببینید

4. با انگلیسی زبان ها چت کنید و صحبت کنید

انجمن‌های آنلاین و گروه‌های چت بسیاری وجود دارند که می‌توانید در آنها با افراد انگلیسی‌زبان از سراسر جهان صحبت کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های گفتاری و شنیداری خود را تقویت کنید و با فرهنگ‌ها و گویش‌های مختلف زبان انگلیسی آشنا شوید. جز این می‌توانید از اپلیکیشن‌ها و وبسایت هایی که برای این کار طراحی شده‌اند استفاده کنید. تأثیر چت کردن به زبان انگلیسی در روند یادگیری زبان را به هیچ عنوان دست کم نگیرید.

5. زبان انگلیسی را در زندگی روزمره خود به کار ببرید

برچسب‌هایی به زبان انگلیسی روی وسایل خانه خود بزنید. تنظیمات زبان گوشی، تبلت و کامپیوتر خود را به انگلیسی تغییر دهید. به جای استفاده از گوگل ترنسلیت، از یک دیکشنری انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید. سعی کنید در طول روز تا حد امکان به زبان انگلیسی صحبت کنید، حتی با خودتان. بدون شک هرچقدر در طول شبانه روز بیشتر با زبان انگلیسی درگیر شوید، به روند آموزش و یادگیری زبان انگلیسی در خانه سرعت بخشیده‌اید. 

زبان انگلیسی را در زندگی روزمره خود به کار ببرید

6. از یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید

فرقی نمی‌کند به چه فعالیت‌هایی علاقه دارید، فقط کافی است آن‌ها را با زبان انگلیسی ترکیب کنید. اهداف خود را به قسمت‌های کوچک و ساده تبدیل کنید تا با این کار با گذراندن هر مرحله از اهداف، اعتماد به نفس خود را افزایش داده و از یادگیری زبان لذت ببرید. هر زمانی که احساس کردید در یادگیری زبان به نسبت قبل پیشرفت کرده‌اید، خودتان را تشویق کنید. حتی می‌توانید به خودتان یک فنجان قهوه یا چای جایزه بدهید. 

7. ناامید نشوید

در نهایت همه این 6 روش گفته شده تا اینجا را فراموش کنید ولی این مورد را به هیچ عنوان از یاد نبرید! یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری یک فرآیند نسبتاً دشوار و چالش بر انگیز است، اگر در طول مسیر با هر مانعی مواجه شدید، با تلاش و پشتکار آن را پشت سر بگذارید و به هیچ عنوان نا امید نشوید. به یاد داشته باشید که هر اشتباهی یک فرصت یادگیری است. 

از یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید

پیدا کردن دوستان انگلیسی زبان چه تاثیری در یادگیری زبان در خانه دارد؟

بسیاری از افراد می‌پرسند که پیدا کردن دوستان انگلیسی زبان چه تاثیری در یادگیری زبان در خانه دارد؟ پاسخ این سؤال خیلی واضح و ساده است. زمانی که با افراد انگلیسی زبان دوست هستید، نا خودآگاه تلاش می‌کنید تا مکالمه بهتری انجام دهید و تجربیات روزمره خود را به زبان انگلیسی ترجمه کنید. در حین مکالمه با دوستان انگلیسی زبان، شما بازخورد زیادی از سطح زبان خود به دست می‌آورید و با تلاش برای بهبود اشتباهات کلامی، به افزایش سطح زبان انگلیسی خود کمک کرده‌اید. اگر احساس می‌کنید که پیدا کردن دوستان انگلیسی زبان برای شما کار دشواری است، برای شروع می‌توانید از چت‌بات‌ها و هوش مصنوعی استفاده کنید.

بلاگ های مرتبط