منو

آزمون های معتبر موسسه کنفوسیوس HSK YCT

آزمون های تایید شده چینی در خارج از کشور چین ، در جهت ارتقای توسعه مشارکت خارجی زبان ها در زبان چینی میباشد.برگزاری آزمون‌های چینی خارج از کشوررا دفتر مرکزی مؤسسه کنفوسیوس (مرکز آموزش و همکاری زبان) به عهده دارد و نیز خدمات صدور گواهینامه را برای آزمون‌های چینی خارج از کشور ارائه می‌کند. آزمون های های چینی مختلف برای پاسخگویی به نیازها و کاربران مختلف در این موسسه طراحی شده اند.

HSK Speaking

Youth Chinese Test

Business Chinese Test

از جمله آزمون هایی میباشد که این موسسه برگزار میکند.

ما در پردیسان در جهت آموزش زبان چینی و آماده سازی متقاضیان شرکت در این آزمون ها در خدمت متقاضیان گرامی هستیم.

زبان چینی در در کشور چین به هفت گروه تقسیم میشود که زبان چینی ماندارین، زبان رسمی است که حدود ۲ میلیارد نفر در سراسر جهان به این زبان صحبت می کنند.

کشور چین یکی از پرجمعیت ترین کشور های جهان با حدود ۱۴ درصد مردم جهان به این نوع از زبان چینی صحبت می‌کنند. زبان چینی به جز کشور چین، در کشورهای آسیایی دیگری مانند مالزی، سنگاپور، تایلند و … هم صحبت می‌شود. از این رو یادگیری زبان چینی می‌تواند باعث گسترش مراودات بین‌المللی و سهولت در پیدا کردن دوستان آسیایی از کشورهای مختلف شود. از سوی دیگر، چین یکی از قطب های اقتصادی جهان است و یادگیری زبان چینی برای افرادی که در شغل های مرتبط با تجارت و بازرگانی مشغول به فعالیت هستند؛ بسیار کاربردی خواهد بود.

ایا همه مردم چین به این نوع از چینی (ماندارین) صحبت میکنند؟ 

خیر اما بیش از 70 درصد به این نوع از زبان چینی صحبت میکنند و ماندارین بخشی از خانواده زبان های چینی است و از گروه زبان های چینی-تبتی می باشند. همه زبان های چینی تونال هستند؛ به این معنی که نحوه تلفظ کلمات معانی آنها متفاوت است. ماندارین دارای چهار تن است. سایر زبان های چینی تا ده لحن مجزا دارند. کلمه ماندارین در واقع دو معنی در اشاره به زبان دارد. می توان از آن برای اشاره به گروه خاصی از زبان ها، یا به طور معمول، به عنوان گویش پکن که زبان استاندارد سرزمین اصلی چین است استفاده کرد. گروه زبان‌های ماندارین شامل ماندارین استاندارد (زبان رسمی سرزمین اصلی چین) و همچنین جین (یا جین یو) است؛ زبانی که در منطقه مرکزی-شمال چین و مغولستان صحبت می‌شود.

HSK

Hanyu Shuiping Kaoshi

آزمون HSK در سال 1984 توسعه یافت و اولین آزمون HSK در سال 1991 در خارج از کشور برگزار شد. این آزمون امروزه به  مراکز تست چینی در سراسر سرزمین های داخلی و خارجی گسترش یافته اند و نیز در ایران نیز در ایران و در نمایندگی موسسه کنفوسیوس در دانشگاه تهران برگزار میشود.

این آزمون یک آزمون استاندارد برای ارزیابی مهارت زبان چینی گویشوران غیر بومی و بیگانه میباشد و شامل 6 سطح سطح که از ساده تا پیشرفته دسته بندی می شود میباشد.

هر سطح شامل درک مطلب /خواندن/ نوشتن / شنیدن میباشد.

آزمون جدید HSK 3.0 بر اساس استانداردهای جدید درجه بندی مهارت چینی برای آموزش بین المللی زبان چینی است ، این آزمون در ایران به همراه بخش سنجش مهارت گفتار برگزار میشود و در صورتی شخص از توانایی پاینتر برخوردار باشد از ایشان آزمون گرفته نمیشود و میبایست دارای توانایی و دایره لغات متناسب با این سطح باشد.  

سطوح آزمون HSK

HSK (سطح I)

شرکت کنندگان در آزمون می توانند عبارات چینی بسیار ساده را بفهمند و از آنها استفاده کنند، نیازهای اولیه برای ارتباط را برآورده کنند و توانایی ادامه تحصیل در زبان چینی خود را داشته باشند.

HSK (سطح II)

شرکت کنندگان در آزمون زبان چینی پایه را به خوبی درک می کنند و می توانند در کارهای ساده و معمولی که نیاز به تبادل ساده و مستقیم اطلاعات در مورد مسائل آشنا و معمولی دارند، ارتباط برقرار کنند.

HSK (سطح III)

شرکت کنندگان در آزمون می توانند در زندگی روزمره، تحصیلی و حرفه ای خود به زبان چینی در سطح پایه ارتباط برقرار کنند. آنها می توانند بیشتر ارتباطات را به زبان چینی هنگام سفر در چین مدیریت کنند.

HSK (سطح IV)

شرکت کنندگان در آزمون می توانند به زبان چینی در مورد طیف گسترده ای از موضوعات صحبت کنند و می توانند به راحتی با چینی زبانان بومی ارتباط برقرار کنند.

HSK (سطح V)

شرکت کنندگان در آزمون می توانند روزنامه ها و مجلات چینی را بخوانند، از فیلم ها و نمایشنامه های چینی لذت ببرند و یک سخنرانی کامل به زبان چینی داشته باشند.

HSK (سطح VI)

شرکت کنندگان در آزمون به راحتی می توانند اطلاعات نوشتاری و گفتاری را به زبان چینی درک کنند و می توانند به طور مؤثر خود را به زبان چینی چه به صورت شفاهی و چه روی کاغذ بیان کنند.

Youth Chinese Test

تست زبان چینی نوجوان نیز از طریق امتحان دیگری صورت می پذیرد(YCT)،

این آزمون ، یک آزمون استاندارد بین المللی مهارت زبان چینی است که توانایی دانش آموزان دبستانی و راهنمایی را برای استفاده از زبان چینی به عنوان زبان دوم در زندگی روزمره و تحصیلی خود ارزیابی می کند. YCT به دو دسته آزمون های نوشتاری و گفتاری تقسیم می شود که مستقل از یکدیگر هستند. آزمون نوشتاری از چهار سطح تشکیل شده است.

ما در دپارتمان سایر زبان ها در خدمت شما هستیم.

بلاگ های مرتبط