منو

پشتیبانی آموزشی در پردیسان چیست؟

پشتیبانی اموزشی

پشتیبانی یکی از اصلی‌ترین بخش‌ های فرآیند یادگیری زبان خارجی در موسسه پردیسان میباشد. در دنیای زبان های خارجی و اهمیت سرعت در یادگیری، امروزه وجود پشتیبانی و نحوه پاسخگویی به زبان آموز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
به همین علت حضور شخصی با شرح وظایفی جهت پشتیبانی در فرآیند آموزش زبان های خارجی گوناگون برای برقراری ارتباط موسسه آموزش زبان خارجی پردیسان با زبان آموز و پیگیری و حمایت از یادگیری ایشان بسیار مهم است و ما ان را پیش بینی کرده ایم.
در این مقاله سعی گردیده در رابطه با پشتیبانی آموزشی و هر آنچه که باید در این مورد بدانید به صورت اختصار صحبت گردد.

پشتیبانی آموزشی

پشتیبانی آموزشی به معنی تقویت، حفاظت و نگهداری از زبان آموز در حین فرآیند یادگیری زبان خارجی میباشد. هر آموزشگاهی میبایست برای ارائه یک پشتیبانی قوی تیمی از افرادی متخصص در مورد آن زبان خارجی تشکیل دهد. و تمامی این افراد در تلاش باشند تا سوالات و مشکلات زبان آموز را در کوتاه‌ترین و بهترین حالت ممکن پاسخ داده و برطرف نمایند.

وظیفه پشتیبان آموزشی چیست؟

کارمندان پردیسان در این بخش با همدلی، صداقت و دانش خود میباست انتظارات زبان آموزها را پیگیری و برطرف نمایند. با درست انجام دادن این روند به طور حتم فرآیند یادگیری زبان آموز با سرعت متعادل و کیفیت مناسب پیش خواهد رفت. از دیگر وظایف تنظیم یک استراتژی یادگیری زبان خارجی و رسیدن به هدف های از پیش تعیین شده یادگیری در زمان های مشخص شده، میباشد. یعنی ممکن است شرکت کردن صرف زبان آموز در کلاس ،به برطرف کردن مشکلات آنها در یادگیری ختم نگردد، بلکه ابزارهای در جهت بررسی کیفیت یادگیری زبان خارجی و همراهی در طول این فرآیند از طرف پردیسان با زبان آموز پیشبینی گردیده است.

دسترسی همیشگی به پشتیبان، در دنیای امروز و بررسی یادگیری یک زبان آموز به صورت مستمر و همیشگی در فضای آنلاین یا تلفنی و یا حضوری از تاثیرگذارترین موارد در فرآیند یادگیری میباشد.

اهداف

تلاش برای ایجاد یک تجربه خوب، از یادگیری زبان خارجی و تمرکز بر بهبود خدمات ارائه شده در پردیسان و حمایت‌های طولانی مدت در این فرآیند.
پیگیری نظرات زبان آموزها، در جهت بهبود کیفیت برای آینده زبان آموزها و پردیسان.
وجود زبان آموزان خوشحال و راضی باعث خوشحالی کارمندان هم می‌شود. ما در پردیسان همیشه خواسته ایم که این فضای یادگیری و کار کردن برای زبان آموزان و کارمندان فراهم باشد و برای ایشان ارزش ویژه قائل هستیم زیرا توجه به خدمات عالی، محیطی مثبت را ایجاد میکند که موجب تقویت روحیه همه خواهد شد.

با ارائه خدماتی همه جانبه در پشتیبانی می‌توان از مشکلات و درگیری‌های زبان آموزها در فرآیند یادگیری، جلوگیری کرد.

انواع پشتیبانی غیرحضوری در پردیسان

پشتیبانی‌هایی که به صورت غیرحضوری است از راه‌های مختلفی ارائه میگردد، که شامل موارد زیر می‌شود:

  • تلفنی
  • چت (از طریق رسانه های مختلف)
  • آنلاین
  • نظرسنجی آنلاین
  • تلفنی Call in

این نوع پشتیبانی از جمله روش های رایج پشتیبانی در یادگیری زبان خارجی در پردیسان میباشد. در این روش نظرات (انتقادات و پیشنهادات) زبان آموز با توجه به خدمات دریافت شده، مورد بررسی قرار میگیرد. و نیز در این بخش کیفیت یادگیری زبان آموز با پرسش های تکنیکال با توجه به سطح زبان آموز مورد بررسی قرار میگیرد و در همین بخش نحوه یادگیری در کلاس و همچنین نحوه تمرین کردن زبان آموز در ساعات خارج از کلاس های پردیسان مورد بررسی قرار میگیرد. در پایان مواردی جهت رفع اشکال و یا بهتر نمودن فرآیند یادگیری و تمرین با توجه به شرایط هر زبان آموز به ایشان توصیه میگردد و یا در صورت صلاح دید پشتیبان با زبان آموز ، زمان ملاقاتی به صورت حضوری جهت رفع اشکال و… هماهنگ میگردد.

چت

در پشتیبانی چتی زبان آموز از طریق SMS و یا اپلیکیشن های دیگر مانند تلگرام ، اسکایپ و… با پشتیان خود در پردیسان در ارتباط بود و پرسش های زبانی خود و یا انتقادات و پیشنهادات را ارسال نموده و پاسخ دریافت می نماید.

آنلاین

در این نوع پشتیبانی تمامی موارد فوق در روش های ذکر شده از طریق تماس تصویری در دسترس بوده و ممکن است با صلاح دید و هماهنگی قبلی پشتیبان و زبان آموز بازه زمانی مشخصی به رفع اشکال و مرور مجدد موارد درس داده شده در کلاس ها، اختصاص داده شود.

نظرسنجی آنلاین

در این نوع نظرسنجی زبان آموز به سایت پردیسان مراجعه و پیغام خود را وارد نموده و در اسرع وقت با ایشان تماس حاصل میگردد.

انواع پشتیبانی حضوری در پردیسان

  • نظرسنجی
  • بررسی تمرین ها
  • جلسه رفع اشکال و مرور خصوصی
  • جلسه رفع اشکال و مرور گروهی

نظرسنجی

در این روش که به صورت دوره ای و تصادفی برگزار میگردد، مسئول مربوطه در کلاس ها حاضر شده و فرم های کاغذی نظرسنجی را به زبان آموزها ارائه داده و ایشان اقدام به تکمیل آنها می نمایند. زبان آموزها می توانند مشخصات خود را در این فرم ها وارد نموده تا در مراحل بعدی جهت بررسی و پشتیبانی و رفع موانع فرآیند یادگیری با ایشان تماس برقرار گردد.

بررسی تمرین ها

در این فرآیند که نیز به صورت دوره ای و تصادفی برگزار میگردد مسئول مربوطه در کلاس حاضر شده و اخرین تمرین های زبان آموزها را بررسی و در صورت لزوم جهت بررسی و رفع اشکال و… با ایشان زمان ملاقاتی را خارج از بازه زمانی کلاس هماهنگ می نماید.

جلسه رفع اشکال و مرور خصوصی

در این جلسه که با هماهنگی زمانی از پیش تعیین شده که ممکن است در پی هر یک از روش های پشتیبانی غیر حضوری و یا حضوری برگزار گردد، به صورت خصوصی و موردی و تکنیکال به ایرادات و اشتباهات زبان آموز در موارد درس داده شده در جلسلت کلاس های ایشان پرداخته و تلاش در بهبود یادگیری و رفع ایرادات و مرورر مباحث میگردد.

جلسه رفع اشکال و مرور گروهی

جلسه رفع اشکال و مرور خصوصی به صورت گروهی و چند نفره برگزار میگردد.

نتیجه گیری

پشتیبانی به معنی همراهی و حمایت پردیسان در فرآیند یادگیری یک زبان خارجی است ،که این خدمات بسیار مهم میباشد و در ان نقاط قوت و ضعف زبان آموز به صورت پی در پی توسط اشخاص متخصص، بررسی میگردد و موجب افزایش کیفیت یادگیری زبان آموز و گاها ارتقا سطح ایشان میگردد که به صورت اختصار فرآیند آن در این مقاله ارائه گردید.

با آرزوی موفقیت برای همه شما پردیسانی ها

بلاگ های مرتبط