منو

مکالمه آلمانی Deutsches Gespräch!

مکالمه آلمانی Deutsches Gespräch!

Predigttechnik

یاد گرفتن صحیح آلمانی صحبت کردن، میتواند فرایندی بسیار آسان تر از ان باشد که فکرش را کرده اید. در مسیر درست گام بردارید و کمتر حاشیه رفته به روش های از پیش تجربه شده اعتماد کنید. برای مثال جمله سازی روی کاغذ و یا در گوشی یا در ذهن یکی از تمرین های بسیار مفید است اما این با چالش مکالمه آزاد و صحیح به زبان آلمانی دو مقولۀ متفاوت از هم هستند، برای این که شخصی که در حال مکالمه ازاد است در واقه هیچگاه زمان کافی برای بررسی دوبارۀ جداول و یا به یاد آوردن جملات از قبل ساخته شده و حفظ شده را ندارد. در این مقاله در موسسه پردیسان شما را با ابزاری اشنا میکنیم که به شما کمک میکند بدون نیاز به فکر کردن، تلاش کنید به درستی به زبان آلمانی با دیگر همکلاسی های خود مکالمه کنید و نیز به شما این قدرت را میدهد که تمرین مکالمۀ خود را در کنترل خود داشته باشید. ما این روش را تکنیک Predigt مینامیم.

موعظه کردن روشی صریح برای تمرین مکالمه زبان خارجی بوده و هدف آن بهبود توانایی های مکالمه به زبان آلمانی بدون نیاز به حضور شخص دیگیری میباشد. این تکنیک میتواند به شما کمک کند که گرامرهای درس های زبان آلمانی در پردیسان را با درک مستقیم و به صورت شهودی به حافظه خود بسپارید و اینگونه قدرت خود در مکالمۀ زبان آلمانی را هر روز فراتر ار انتظار خود رشد دهید. این روش در واقع ، نوعی تمرین الگوهای گرامری است که با هدف ثابت سازی ساختارهای گرامری در ذهن میباشد و در این تکنیک تلاش شده است که زبان اموز زبان المانی اصلا خسته و سردرگم نشود.
در این مقاله به شرح مرحله به مرحله این روش میپردازیم.

A: Artikelerkennung

در زبان المانی میبایست جنسیت اسامی را یاد گرفت.
در وحله اول میبایست جنسیت اسامی را در زبان المانی فرا بگیرید. هر اسمی که در این روش به کار میبرید یک ارتیکل یا جنسیت دارد ، ما قبلا در مقاله ای را با عنوان روش یادگیری ارتیکل ها در پردیسان به شما ارئه داده ایم و برای یادگیری و استفاده از تکنیک موعظه بهتر است ابتدا به ان مقاله و تمرین مراجعه نمایید، اما در هر صورت باید بگویم در تکنیک موعظه ما تا حدود زیادی از ارتیکل های اسامی چشم پوشی مینماییم یادگیری درست جنسیت اسامی در یادگیری زبان آلمانی به روش موعظه کردن اهمیت زیادی دارد، و شما در مراحل ذیل قطعا میبایست ارتیکل اسامی را بدانید، اما ما میدانیم که در صحبت کردن روزمره به زبان المانی تا حدودی از بیان ارتیکل ها چشم پوشی میشود.
به خاطر داشته باشید که روش خطابه یا موعظه کردن ، تمرین موثری در یادگیری لغات نیز میباشد اما یادگیری لغات یکی از اثرات جانبی این روش است و هدف اصلی به حساب نمی آید. روش های موثرتری برای یادگیری لغات وجود دارند.

از شما خواسته میشود که جنسیت اسامی مورد نیاز برای تمرین موعظه کردن بعدی را مشخص کنید. با وجود همه اینها قرار نیست شما وقت زیادی را صرف اندیشیدن به اینکه با هر اسم چه جنسیتی باید به کار برود، بکنید.

B: Erkennung von Präpositionen

شناخت حروف اضافه
خودتان یاد بگیرید

در قدم بعدی زبان اموز میبایست الگوی گرامری را که قصد تمرین آن را با تکنیک موعظه کردن دارد را ، بهفمید و درک کند. به عنوان یک زبان آموز مبتدی شاید بهتر باشد با ساختارهای ساده مثلا بیان آنچه میبینید شروع کنید.
برای مثال:

A: Ich sehe eine Banane.

B: Ich sehe eine grüne Banane.

و این گونه به سرعت ان را به یک مکالمه کوتاه تبدیل کنید،

A: Siehst du eine grüne Banane?

B: Ich sehe keine grüne Banane.

زبان اموز هر چقدر که پیشرفت بیشتری میکند، با الگوهای پیچیده تری آشنا خواهد شد

A: Siehst du eine grüne Banane?

B: Ich sehe keine grüne Banane.

A: Warum siehst du keine grüne Banane?

B: Weil ich keine grüne Banane sehe.

البته قطعا در این تکنیک نیز میتوان گفت در صورت شخصی سازی و توجه به زندگی روزمره خود در مکالمات و برای مثال ایجاد این مکالمه ها با اسامی یا زمان ها و مکان های شخصی ، زبان اموز میتواند از راندمان بهتری برخوردار باشد. برای مثال خود را در آشپزخانه و در حال خوردن صبحانه تصور نمایید و در عین حال وسایل زیر را نیز تصور کنید و …

1. Tasse (f) – فنجان
2. Kühlschrank (m) _ یخچال
3. Regal (n) – قفسه
4. Decke (f) – سقف
5. …

در ابتدا بهتر است ارتیکل های اسامی را به خاطر بسپارید و سپس الگوهای زیر را دنبال نمایید

A | Ich sehe ein- ………..

A | Ich sehe ein- grün- ………

با اسمی شروع میشود و در قدم بعدی با اضافه کردن ارتیکل نامشخص و سپس صفت یا… ادامه میباد.

A | Ich sehe eine Tasse.

A | Ich sehe eine grüne Tasse.

ادامه دهید و این مکالمه با خود یا موعظ را با صدای بلند تکرار کنید ، سعی کنید موارد واقعی و درست را در ان به کار ببرید، میتوانید این کار را در ایینه انجام دهید و میبایست همزمان در گوشی خود صدای خود را ضبط نمایید .شما با ضبط مکالمه خود و سپس گوش دادن به ان مکالمه متوجه خواهید شد که در کدام موارد داری اشتباه بوده اید.

 

Wie war deine Leistung?

عملکرد شما چگونه بود؟

زمانیکه کار شما به پایان رسید، به جملاتی که در گوشی خود ضبط کرده اید ، گوش دهید و مواردی که داری اشتباه هستید را تصحیح کنید و مجدد این کار را انجام بدهید. لازم به ذکر است برخی از اپلیکیشن ها میتوانند صدای شما را ضبط و این صدا را از منظر اوایی غلط یابی و به شما اعلام نمایند ، شما مراحل فوق را در سطح مقدماتی به انجام رساندید و در سطح پیشرفته میتوانید از این اپ ها استفاده نموده و اواهای خود را نیز در مکالمه تصحیح نمایید.
تکرار و تکرار و تکرار
تمرین و تکرار موثرترین عامل پیشرفت شماست.تکرار موجب یادگیری و پیشرفت شماست، مراحل فوق را در موراد متفاوت و اشکال مختلف تکرار نمایید.

Seien Sie überhaupt nicht idealistisch.

به هیچ وجه ایده آل گرا نباشید

میبایست که شما از کیفیت و سرعت کار خود در هر سطحی از یادگیری زبان المانی که هستید، در اجرای تکنیک موعظه کردن راضی و خوشنود باشید و مثبت اندیش باشید و به تمرین و ممارست ادامه دهید. سعی کنید روزانه دوبار و هر بار 4 دقیقه در سطح مقدماتی یادگیری و هر بار 10 دقیقه در سطح متوسط یادگیری این تکنیک را اجرا نمایید. توجه کنید که این تکنیک چه میزان وقت میبرد و تلاش کنید بهتریم زمان از روز را از نظر خود به این کار تخصیص دهید، تکرار در ساعات مشخصی از روز موجب افزایش تمرکز انسان در یادگیری شده و موجب افزایش راندمان تکنیک میگردد. سرعت یادگیری در همه انسان ها تا حدودی متفاوت است بنابراین وقتی مشغول یادگیری با این تکنیک هستید فقط به لذت بردن از آن فکر کنید.
مطالعه مقاله راجع به هر نوع تکنیک یادگیری یک چیز است ، اما این کجا و تجربه آن در عمل کجا. پس همین حالا شروع کنید.

تیم اموزشی دپارتمان المانی پردیسان همراه شماست

بلاگ های مرتبط