منو

عبارات هکنیید و کلیشه ای در آیلتس

عبارات هکنیید و کلیشه ای در آیلتس

در ابتدا با معنای واژه Hackneyed  آشنا شویم. این لغت به معنای پیش پا افتاده و عادی می باشد و Hackneyed phrase اشاره به عباراتی دارد که بیش از حد مورد استفاده قرار گرفته‌اند، پیش پا افتاده و کهنه و رنگ و رورفته هستند. اگر قصد شرکت در آزمون ایلتس رادارید ضروری است که با این عبارات و جملات آشنا شوید و از آنها در  نوشتار خود استفاده نکنید. آیلتس، آزمونی برای شناخت مهارت های انگلیسی شماست، پس با استفاده از عبارات هکنید شده و کلیشه ای در آیلتس اشتباه نکنید!

اکثر زبان ‌آموزان سعی می‌کنند عبارات یا فرمول‌هایی را حفظ کنند تا نمره بالاتری را کسب کنند. اما اغلب اشتباه می‌کنند که از عبارات حفظ شده در شرایط نامناسب استفاده می‌کنند که خود منجر به نمره پایین در آیلتس می‌شود. بدیهی است که ممتحن می خواهد کلمات خود شما را بخواند نه دیگران، بنابراین بهتر است عبارات آزمون آیلتس را حفظ نکنید. ممتحن ایلتس آموزش دیده است تا این جملات را شناسایی کند و ازانجاییکه این عبارات و جملات بیانگر سطح زبانی شما نمی باشد امتیازی به ان تعلق نمی گیرد.

برخی از عبارات هکنید شده مورد استفاده در آیلتس:

With the development of modern technology….

با پیشرفت تکنولوژی روز…

این عبارت اغلب توسط داوطلبان در آزمون آیلتس استفاده می شود که ممتحنان را دیوانه می کند. این عبارت ممکن است برای مقاله ای در مورد توسعه فناوری مناسب باشد، اما اگر مقاله در مورد موضوع توسعه نباشد، عبارت نامناسب است. به عنوان مثال، سؤال این است Do you think students have too much homework? (آیا فکر می کنید دانش آموزان تکالیف زیادی دارند؟) و اگر مقاله خود را با توسعه فناوری مدرن آغاز کرده باشید، احتمالاً نمره خود را از دست خواهید داد. این عبارت می تواند اشکال دیگری نیز به خود بگیرد. به طمر مثال : “With the development of society” . توصیه می شود از این عبارات در آیلتس خودداری کنید.

As we all know…

همانطور که همه می دانیم…

چیزی وجود ندارد که همه ما واقعاً بدانیم. افرادی با نظرات متفاوت هستند و همیشه در یک ایده خاص اختلاف نظر وجود دارد.

Every coin has two sides…

هر سکه دو روی دارد…

اگرچه این یک اصطلاح انگلیسی است، اما یک کلیشه آیلتس نیز هست.

Last but not the least…” or “In a nutshell…

آخرین اما نه کم‌ترین…» یا «به طور خلاصه…

داوطلبان عمدتاً این دو عبارت کلیشه ای را در آیلتس می‌گنجانند تا مقالات خود را به پایان برسانند و طبیعی‌تر به نظر برسند، با این حال، آنها برای اهداف آکادمیک بیش از حد رسمی هستند. داوطلبان نمی توانند هنگام نوشتن یک مقاله علمی خیلی رسمی باشند. در مقالات آیلتس، داوطلبان تشویق می شوند تا تجربیات خود را بنویسند.. برای به دست آوردن نمره بالاتر در رایتینگ آیلتس، باید استفاده از جملات پیچیده را در مقاله خود تمرین کنید.

It cannot be denied….

قابل انکار نیست…

این عبارت هکنید شده در آیلتس بیشتر برای نظر دادن استفاده می شود. اکثر دانش‌آموزان این عبارت را اینگونه به کار می‌برند: “It cannot be denied that there is too much homework for the students”.. اگر این سوال را از خود بپرسیم، آیا واقعاً نمی توان آن را انکار کرد؟ نه! هیچ چیز در این دنیا 100% قطعی نیست و همیشه فضایی برای اختلاف وجود دارد. حتی اگر ممتحن می داند که شما چه می خواهید بگویید، شما از کلمه درستی برای ایده خود استفاده نمی کنید.

.broaden my horizons…

افق دیدم را وسعت بخشید…

راه های زیادی وجود دارد که می توانید ارزش یادگیری یک چیز جدید و به دست آوردن بینش عمیق تر از جهان را بیان کنید. با این حال، به دلیل استفاده بیش از حد از عبارت هکنید شده در آیلتس، ممتحن را وادار می کند که هنگام بررسی اوراق، خمیازه بکشد.

  1. Since the beginning of time…
  2. This essay will discuss both sides and give an opinion at the end.
  3. In the modern era…… / Since the dawn of time…….

نتیجه گیری: آزمون آیلتس برای آزمایش توانایی انگلیسی شماست، بنابراین سعی کنید در هنگام نوشتن تسک 2 آیلتس از کلمات خود استفاده کنید نه دیگران. قبل از امتحان آیلتس، کارهای رایتینگ زیادی را تمرین کنید. بازنویسی چندین بار یک مقاله برای بهبود مهارت های نوشتاری شما بسیار مفید است.

بلاگ های مرتبط