منو

تغییرات‌ آزمون تافل

تغییرات آزمون تافل (TOEFL iBT)

تافل آی بی تی (TOEFL iBT) یکی از محبوب‌ترین آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی  می‌باشد که اگر قصد شرکت در این آزمون را دارید ضروری است تا با جدیدترین تغییرات در زمان و ساختار این آزمون آشنا شوید. از نیمه دوم ۲۰۲۳ آزمون با ورژن جدید برگزار می شود.

به طور خلاصه مهم‌ترین تغییرات شامل موارد ذیل می‌شوند:

کوتاه تر شدن زمان آزمون 

آزمون جدید کمتر از ۲ ساعت (حدود یک ساعت و ۵۰ دقیقه) طول می‌کشد در حالی که قبل از اعمال تغییرات جدید آزمون بیش از ۳ ساعت به طول می‌انجامید.

دریافت سریع نتیجه آزمون

 در ساختار جدید به محض پایان یافتن آزمون شرکت کننده می‌تواند نتایج خود را دریافت کند و برخلاف آزمون قدیمی نیازی به انتظار برای چند روز نیست تا نمره برای آنها ایمیل شود.

معرفی سوال جدید در قسمت Writing

 در بخش رایتینگ آزمون جدید، سوال دوم که Independent writing Task بود حذف شده است و به جای آن Writing for an Academic Discussion Task گنجانده شده است.

کوتاه‌تر شدن بخش Reading

 در این قسمت دو متن داده می‌شود که برای هر کدام ۱۰ سوال وجود دارد. در آزمون قبلی ۳ الی ۴ متن داده می‌شد که هر کدام ۱۰ سوال داشتند.

حذف شدن قسمت‌های Unscored 

 در آزمون قبلی در بخش ریدینگ یا لیسنینگ سوالاتی با عنوان  experimental questions وجود داشتند که در نمره نهایی شما هیچ تاثیری نداشتند. این سوالات در ورژن جدید حذف شده اند.

حذف کردن زمان استراحت

در آزمون قدیمی ۱۰ دقیقه وقت استراحت وجود داشت که در ورژن جدید این زمان حذف شده است.

نکته مهم 

در ورژن جدید سیستم امتیاز دهی تغییر نکرده است و هر بخش از۳۰-۰ امتیاز دارد و در مجموع امتیاز ۱۲۰ برای کل آزمون در نظر گرفته شده است. لطفاً توجه داشته باشید که تغییرات معرفی شده صرفاً برای آزمون‌های TOEFL iBT و TOEFL iBT Home Edition می‌باشد. آزمون TOEFL iBT Paper Edition از همان ساختار قبلی پیروی می‌کند و تغییری نکرده است.

برای دریافت نمره و کارنامه رسمی شما شما باید حداقل به 1 سوال در بخش Reading و 1 سوال در بخش Listening پاسخ دهید و 1 تسک Writing و 1 تسک  Speaking را انجام دهید.

  • Reading (0-30)
  • Listening (0-30)
  • Speaking (0-30)
  • Writing (0-30)
  • Total Score (0-120)

بخش های آزمون در یک نگاه

Description Questions/Tasks Estimated Timing Section
Read passages and respond to questions. 20 questions 35 minutes Reading
Answer questions about brief lectures or classroom discussions. 28 questions 36 minutes Listening
Talk about a familiar topic and discuss material you read and heard. 4 tasks 16 minutes Speaking
Task1: Read a passage, listen to a recording, type your response.

Task 2: State and support an opinion in an online classroom discussion.

2 tasks 29 minutes Writing

 

انواع آزمون تافل

TOEFL iBT test

این آزمون کامپیوتری می باشد و فقط در مراکز مورد تایید برگزار می شود. لیست این مراکز در وبسایت ETS نهاد مسول تدوین و برگزاری ازمون تافل ذکر شده است. 

 TOEFL iBT Home Edition

این آزمون کامپیوتری می باشد و در هر مکانی منزل یا محل کار میتوانید در آن شرکت کنید.

TOEFL iBT Paper Edition

این آزمون طی ۲ جلسه برگزار می شود. قسمت اول آزمون کاغذی بوده و در مراکز مورد تایید انجام می شود. در این قسمت ۳ بخش Reading, Listening, and Writing چک می شود. در جلسه دوم بخش  Speaking آزمون گرفته می شود. این بخش با استفاده از کامپیوتر و در منزل انجام می شود. نیازی به حضور در مرکز رسمی آزمون نمی باشد.

بلاگ های مرتبط