منو

تقویت مهارت شنیداری در زبان های خارجی: راهنمایی کامل

تقویت مهارت شنیداری در زبان های خارجی: راهنمایی کامل

مهارتی شنیداری (listening) جزو بزرگ ترین قسمت هایی است که با تقویت آن خیلی در یادگیری زبان های خارجی جلو خواهید افتاد. گوش دادن به موسیقی های خارجی، دیدن فیلم و گوش دادن به مکالمات آن ها و پادکست ها، موارد هستند که با استفاده از آن ها مهارت شنیداری و لیستنیگ شما تقویت خواهد شد. آموزشگاه زبان پردیسان با بکارگیری به‌روز ترین تکنیک های شنیداری در کلاس ها و حتی به طور آنلاین در خدمت شما خواهد بود.

چگونه مهارت شنیداری خود را در زبان‌های خارجی تقویت کنیم؟

چگونه مهارت شنیداری خود را در زبان‌های خارجی تقویت کنیم؟

تقویت مهارت شنیداری در زبان های خارجی چگونه انجام شود بهتر است؟ برای اینکار می‌توانید به راهکارهای متعددی توجه داشته باشید که یکی از آنها گوش دادن به پادکست‌های خارجی است. پادکست به شما کمک می‌کند که به کارهای دیگر خود رسیدگی کنید و در عین حال، گوش خود را برای تقویت یک زبان ورزش دهید. به طور مثال، تصور کنید که شما می‌خواهید بر زبان آلمانی تسلط پیدا کنید.

اگر براتون جذاب بود که چگونه با دیدن فیلم و سریال زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ همراه ما باشید.

تقویت مهارت شنیداری در زبان انگلیسی

زبان آلمانی زبان دشواری است و ممکن است شما به زمان زیادی نیاز داشته باشید تا بتوانید آن را یاد بگیرید. گوش دادن روزانه به پادکست باعث می‌شود که ناخودآگاه، با این زبان ارتباط برقرار کنید و پس از مدتی، پیشرفت خود را مشاهده خواهید کرد. همچنین، تماشای فیلم و سریال گزینه خوبی خواهد بود. فیلم و سریال بار هیجانی مثبت دارند و زمانی که شما از طریق مشاهده فیلم و سریال یک زبان را می‌آموزید، مطالب آموخته شده بهتر در ذهن شما نقش می‌بندند.

منابع صوتی رایگان برای تقویت مهارت شنیداری

منابع صوتی رایگان برای تقویت مهارت شنیداری

در تقویت مهارت شنیداری در زبان های خارجی بهتر است بدانید که گوش دادن به منابع صوتی بهترین راهکار برای تقویت مهارت شنیداری است. اما برای اینکه بتوانید از این کار به نتایج قابل قبولی برسید، بهتر است به نکاتی که در ادامه مطرح می‌شوند، توجه داشته باشید. این موارد به شرح زیر هستند:

تا جایی که می‌توانید به محتوای شنیداری توجه داشته باشید

نیازی نیست تمامی مواردی را که در پادکست مطرح می‌شود، متوجه شوید. اما باید بتوانید تا جایی که می‌توانید به محتوای پادکست درک داشته باشید. این مسئله به شما کمک می‌کند در این زمینه به موفقیت برسید و مهارت شنیداری خود را تقویت نمایید.

پادکست را با توجه به سطح خود انتخاب کنید

برخی از افراد به سراغ منابع شنیداری می‌روند که بالاتر از سطح‌شان است. همین مسئله باعث می‌شود که به زودی خسته شوند و حتی دیگر این کار را انجام ندهند. شما باید محتوای شنیداری را با توجه به سطح خود انتخاب کنید که احساس خوشی از این کار داشته باشید.

موزیک گوش دهید

موزیک گوش دهید

برای اینکه کمی از حال و فضای درس جدا شوید، می‌توانید موزیک‌هایی را که به ان زبان هستند، دانلود نمایید و گوش دهید. این کار باعث می‌شود هیجان شما افزایش پیدا کند و در نتیجه، محتوای شنیداری به یک مسئله لذت‌بخش برای شما تبدیل خواهد شد.

روزانه به یک محتوای شنیداری گوش دهید

ممکن است شما یک روز به یک محتوای شنیداری listening contents گوش دهید و سپس، برای یک هفته این کار را انجام ندهید. این کار باعث می‌شود که لیسنینگ شما تقویت نشود و نمی‌توانید در این زمینه به موفقیت برسید. 

یک مسیر مشخص بروید

برخی از زبان‌ها دارای چندین لهجه هستند. به طور مثال، زبان انگلیسی به آمریکایی و بریتیش صحبت می‌شود. برای اینکه بتوانید قدرت شنیداری خود را تقویت کنید، یک مسیر مشخص را انتخاب کنید. اگر یکبار پادکست آمریکایی گوش کنید و یکبار بریتیش، ممکن است سردرگم شوید.

تمرینات روزانه برای بهبود مهارت شنیداری

تمرینات روزانه برای بهبود مهارت شنیداری زبانهای خارجی

یکی دیگر از پاسخ‌هایی که باید به سوال چگونه مهارت شنیداری خود را در زبان‌های خارجی تقویت کنیم؟ بدهیم، در این باره است که استمرار تنها چیزی است که می‌تواند به شما کمک کند زبان‌های خارجی را به خوبی بیاموزید. به ویژه، مهارت شنیداری مهارت بسیار دشواری است و شما نمی‎توانید در مدت زمان کوتاه به آن تسلط پیدا کنید. برای اینکار باید خود را درگیر یادگیری زبان‌های خارجی کنید. برای درگیری زبان‌های خارجی، باید روزانه حداقل 30 دقیقه محتوای شنیداری گوش دهید.

تمرینات روزانه برای بهبود مهارت شنیداری زبانهای خارجی

جذاب است بدانید که برای یادگیری زبان های خارجی در کودکان و تقویت مهارت شنیداری آن ها می‌توانید در منزل این تمرینات را به صورت بلند انجام داده و یا آن هارا در معرض این تمرینات شنیداری قرار دهید.

اگر می‌خواهید این کار برایتان به یک روتین تبدیل شود، می‌توانید اخبار گوش دهید. اخبار چیزی است که معمولا تمامی افراد تمایل دارند که آن را گوش دهند. همچنین، با توجه به این مسئله که شما اخبار فارسی را گوش می‌دهید، می‌دانید که اخبار بین‌المللی می‌خواهد در مورد چه چیزی صحبت کند. اگر نمی‌توانید اخبار گوش دهید، موزیک گوش دهید و اگر موزیک نیز برایتان دشوار است، می‎توانید محتواهای شنیداری متنوع گوش دهید و خود را تنها به یک محتوا محدود نکنید.

بهترین پادکست‌ها برای یادگیری زبان‌های مختلف

بهترین پادکست‌ها برای یادگیری زبان‌های مختلف

برای اینکه بتوانیم پاسخ مناسبی به سوال چگونه مهارت شنیداری خود را در زبان‌های خارجی تقویت کنیم؟ بدهیم، باید به معرفی پادکست‌های مناسب بپردازیم. برخی از پادکست‌های مناسب در زبان انگلیسی به شرح زیر هستند:

  • Podcasts in English
  • پادکست Culips ESL
  • Radiolab: Pickle
  • The Past & The Curious
  • The English We Speak
  • پادکست BBC 6 Minute English
  • پادکست Better @ English
  • What If World
  • BBC Learning English Drama
  • Luke’s English Podcast
  • پادکست Freakonomics Radio

معمولا، پادکست‌ها همراه با متن هستند و شما می‌توانید یک یا دو بار پس از گوش دادن به پادکست، متن آنها را مطالعه کنید. این کار باعث می‌شود که در دفعه بعدی که پادکست را گوش می‌دهید، درک بهتری به محتوای شنیداری داشته باشید و حتی می‌توانید قدرت لیسنینگ را به خوبی تقویت کنید.

پادکست‌ برای بهبود مهارت شنیداری در زبان های خارجی

بسیاری از کسانی که در این مسیر قدم برداشته‌اند، می‌گویند که در چندین ماه اول تصور می‌کردند هیچ گاه قرار نیست که مهارت لیسنینگ قوی listening skills داشته باشند. اما پس از مدتی که در این کار استمرار داشتند و دائما به محتوای شنیداری گوش دادند، متوجه شدند که قدرت شنیداری آنها افزایش یافته است. بنابراین، اگر در بارهای اول تصور کردید که به هیچ موفقیتی نرسیده‌اید، نگران نباشید! این مسیر عادی است و تمامی افراد باید این مسیر را طی کنند تا به موفقیت برسند و قدرت شنیداری خود را بالا ببرند. اگر در مورد یادگیری مهارت خواندن در زبان های خارجی کنجکاو بودید، مقالات دیگر ما را مطالعه بفرمایید.

بلاگ های مرتبط