منو

6 نکته کلیدی برای یادگیری زبان اسپانیایی

6 نکته کلیدی برای یادگیری زبان اسپانیایی

زبان اسپانیایی، زبانی بسیار محبوب در سراسر دنیاست و کسانی که به زبان انگلیسی تسلط دارند و می‌خواهند زبان‌های دیگر را نیز بیاموزند، یادگیری زبان اسپانیایی را در صدر توجه قرار می‌دهند. بهتر است بدانید زبان اسپانیایی دارای افعال بی‌قاعده زیادی است و شما باید زمان زیادی را به یادگیری اختصاص دهید. جز این برای یادگیری سریع و بلند مدت زبان اسپانیایی می‌توانید به آموزشگاه زبان پردیسان مراجعه بفرمایید.

بهترین تکنیک های یادگیری زبان اسپانیایی
یادگیری زبان اسپانیایی

این زبان دارای تلفظ دشواری است و شما باید دائما بر تلفظ‌ها تمرکز داشته باشید تا بتوانید آنها را به خوبی ادا کنید. اگر می‌خواهید در این مسیر پیشرفت کنید و به اهداف خود برسید، باید به نکات کلیدی برای یادگیری سریع زبان اسپانیایی توجه داشته باشید. اولین و مهمترین مسئله‌ای که در یادگیری زبان اسپانیایی اهمیت دارد، استمرار است. در صورتی که در کار خود استمرار نداشته باشید و گاهی بخوانید و گاهی نخوانید، ممکن است که یادگیری این زبان برای شما دشوار باشد و حتی ممکن است یادگیری آن را کنار بگذارید. 

تمرینات روزانه برای یادگیری زبان اسپانیایی

تمرینات روزانه برای یادگیری زبان اسپانیایی

یکی از نکات کلیدی برای یادگیری سریع زبان اسپانیایی تمرینات روزانه است. شما باید خود را با این زبان درگیر کنید تا بتوانید کم کم به آن تسلط پیدا کنید. زمانی که گفته می‌شود خود را درگیر زبان کنید، این سوال پیش می‌آید که این کار چگونه شدنی است. برای درگیری زبان اسپانیایی می‌توانید به موارد زیر توجه داشته باشید:

1. فیلم و سریال اسپانیایی ببینید

یکی از نکات کلیدی برای یادگیری سریع زبان اسپانیایی مشاهده روزانه فیلم و سریال اسپانیایی است. همچنین، این کار به شما کمک می‌کند خود را با این زبان درگیر کنید و بتوانید آن را بیاموزید.

موزیک اسپانیایی گوش دهید

2. موزیک اسپانیایی گوش دهید

کشور اسپانیا دارای موزیک‌های بسیار جذابی است که گوش دادن به آنها نه تنها به شما کمک می‌کند زبان اسپانیایی خود را تقویت کنید، بلکه این کار باعث می‌شود که با موزیک‌های دلنشین دنیا نیز آشنا شوید.

3. داستان اسپانیایی بخوانید

مطالعه داستان اسپانیایی یکی از روش‌‎هایی است که می‌تواند این زبان را به خوبی برای شما جا بیاندازد. بنابراین، در صورتی که به دنبال یکی از نکات کلیدی برای یادگیری سریع زبان اسپانیایی هستید، باید بدانید مطالعه داستان اسپانیایی یکی از این نکات است.

به اسپانیایی فکر کنید

4. گاهی به اسپانیایی فکر کنید

گاهی به اسپانیایی فکر کنید، به طور مثال تلاش کنید جمله‌ای را در ذهن خود به اسپانیایی بگویید. البته باید بدانید این کار به کسانی توصیه می‌شود که به این زبان تسلط پیدا کرده‌اند. اگر در ابتدای مسیر هستید، این روش برای شما مناسب نیست.

5. بازی‌های آنلاین را به زبان اسپانیایی بازی کنید

بازی‌های آنلاین را به زبان اسپانیایی را انجام دهید. با توجه به اینکه بازی بار هیجانی زیادی دارد، مطالبی که در طول بازی آموخته می‌شوند، بهتر در ذهن باقی می‌مانند و همین امر باعث می‌شود که یادگیری این زبان ساده‌تر باشد.

6. خود را در زبان اسپانیایی غرق کنید

برای اینکه بتوانید زبان اسپانیایی را به خوبی بیاموزید، باید در طول روز خود را درگیر این زبان کنید تا مطالب کم کم در ذهن شما باقی بماند.

خود را در زبان اسپانیایی غرق کنید

منابع آنلاین و کتاب‌های مفید یادگیری اسپانیایی

یکی دیگر از نکات کلیدی برای یادگیری سریع زبان اسپانیایی مراجعه به منابع آنلاین است. برخی از اپلیکیشن‌هایی که برای یادگیری زبان اسپانیایی پیش روی شما قرار دارند، به شرح زیر هستند:

  • اپلیکیشن دولینگو Duolingo
  • اپلیکیشن روزتا استون Rosetta Stone
  • اپلیکیشن ممورایز Memrise
  • اپلیکیشن کت اسپنیش Cat Spanish
  • اپلیکیشن موزالینگوا MosaLingua
  • اپلیکیشن بوسو Busuu
  • اپلیکیشن اسپیک ایزی SpeakEasy
منابع آنلاین و کتاب‌های مفید یادگیری اسپانیایی

در صورتی که قصد دارید این زبان را از روی اپلیکیشن یاد بگیرید، باید برنامه‌ریزی مستر برای یادگیری داشته باشید. در غیر اینصورت، اپلیکیشن کمک زیادی به شما نخواهد کرد. کتاب‌ منبع دیگری است که برای یادگیری زبان اسپانیایی می‌توانید به آنها متوسل شوید. برخی از کتاب‌های مناسب برای یادگیری زبان اسپانیایی به شرح زیر هستند:

  • کتاب Prisma
  • کتاب Learn to speak Spanish
  • کتاب El Cronometro
  • کتاب Mastering Spanish Vocabulary
  • کتاب Competencia gramatical en USO
  • کتاب Sueña
  • کتاب Hugo Spanish in three months
  • کتاب Colloquial Spanish

اگر به تازگی می‌خواهید زبان اسپانیایی را شروع کنید و هیچ آشنایی با این زبان ندارید، بهتر است در کنار استفاده از این کتاب‌ها، از یک معلم متخصص و با تجربه کمک بگیرید تا مطالب اولیه را به شما آموزش دهد و شما را در مسیری قرار دهد که بتوانید در مدت زمان کوتاه با این زبان ارتباط بگیرید و در مسیر یادگیری باشید.

نحوه تقویت مکالمه به زبان اسپانیایی

نحوه تقویت مکالمه به زبان اسپانیایی

یکی دیگر از نکات کلیدی برای یادگیری سریع زبان اسپانیایی، توجه به تقویت مکالمه است. هر چقدر مکالمه قوی‌تری داشته باشید، احساسات بهتری را در این زبان تجربه خواهید کرد. برخی از نکاتی که در این مسیر می‌توانید به آن توجه داشته باشید، به شرح زیر هستند:

از تکنیک شدویینگ استفاده کنید

شدویینگ یک تکنیک مناسب است که به شما کمک می‌کند، مکالمه به زبان اسپانیایی را به خوبی بیاموزید. اگر روزانه با این روش کار کنید، به زودی به این زبان تسلط پیدا می‌کنید.

بر روی تلفظ حروف کار کنید

بر روی تلفظ حروف کار کنید

تلفظ کلمات در زبان اسپانیایی کمی دشوار است. در صورتی که می‌خواهید به این زبان تسلط پیدا کنید، بهتر است دائما تلفظ‌ها را کار کنید.

مکالمه را به یک روش جذاب تبدیل کنید

اگر مکالمه برای شما جذاب باشد، خودتان با علاقه این کار را انجام می‌دهید. بنابراین، بهتر است که با عشق و انگیزه زیاد به سراغ مکالمه به زبان اسپانیایی بروید.

در فضاهای مجازی دوستانی با اهداف مشترک را پیدا کنید

در فضاهای مجازی دوستانی با اهداف مشترک را پیدا کنید

در صورتی که می‌خواهید این زبان را به خوبی بیاموزید، بهتر است در فضاهای مجازی دوستان مشترکی پیدا کنید و به زبان اسپانیایی با آنها صحبت کنید تا بتوانید مهارت مکالمه خود را تقویت کنید.

در انتها می‌توانید با شرکت در آزمون زبان اسپانیایی، دانش خود نسبت به این زبان را بسنجید و در مورد آن تصمیم بگیرید.

بلاگ های مرتبط