منو

تفاوت بین آزمون‌های آیلتس و تافل: کدام برای شما مناسب‌تر است؟

تفاوت بین آزمون‌های آیلتس و تافل

مقایسه بین آزمون‌های آیلتس و تافل

آزمون آیلتس و تافل دو آزمون بسیار مهم هستند که دانشجویان و کسانی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند، باید در یکی از این آزمون‌ها شرکت کنند و آن را به دانشگاه یا سفارت ارائه دهند. آموزشگاه زبان پردیسان؛ با توجه به این مسئله جای تعجب نیست که این سوال پرسیده شود: تفاوت بین آزمون‌های آیلتس و تافل: کدام برای شما مناسب‌تر است؟. اگر به سوال‌های چند گزینه‌ای علاقه دارید و تمایل دارید از طریق میکروفون با آزمون گیرنده تماس بگیرید، آزمون تافل برای شما بهتر است.

اما اگر به سوالات متعدد علاقه دارید و می‌خواهید به صورت رو در رو با آزمون گیرنده صحبت کنید، آزمون آیلتس، آزمون بهتری است. البته باید به این مسئله توجه داشته باشید که شما باید با توجه به هدف خود ببینید که به آزمون آیلتس نیاز دارید یا تافل! ممکن است دانشگاه یا کشور مقصد از شما آیلتس بخواهد یا تافل! بنابراین، شما باید خود را برای آن آزمون آماده سازید. 

تفاوت بین آزمون‌های آیلتس و تافل

 ساختار و بخش‌های مختلف هر آزمون

برای اینکه بتوانیم پاسخ مناسبی به سوال تفاوت بین آزمون‌های آیلتس و تافل: کدام برای شما مناسب‌تر است؟ بدهیم، باید ابتدا ساختار هر آزمون را به خوبی بشناسید تا بتوانید بهترین مدل را انتخاب کنید. در کل، این دو آزمون، همپوشانی‌هایی با یکدیگر دارند و در برخی از موارد نیز، تفاوت‌هایی دیده می‌شود. در ادامه، اطلاعات کاملی را در مورد ساختار هر آزمون در اختیار شما قرار می‌دهیم. 

ساختار آزمون تافل 

آزمون تافل از چهار قسمت ریدینگ، لیسنینگ، اسپیکینگ و ریدینگ تشکیل شده است. بخش اسپکینگ به 20 دقیقه وقت نیاز دارد و بخش رایتینگ، نیازمند 50 دقیقه وقت است. ریدینگ ممکن است بین 60 تا 80 دقیقه طول بکشد و لیسنینگ نیز به 60 تا 90 دقیقه نیاز دارد. زمان‌بندی مناسب اهمیت زیادی دارد و می‌تواند به شما کمک کند در این مسیر به خوبی پیش بروید. نمره آزمون تافل از 0 تا 120 است. هر چقدر نمره شما به 120 نزدیک‌تر باشد، نشان‌دهنده تسلط شما در مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی است.

تفاوت بین آزمون‌های آیلتس و تافل

ساختار زمان آیلتس 

در ادامه پرداختن به تفاوت بین آزمون‌های آیلتس و تافل: کدام برای شما مناسب‌تر است؟، باید به بررسی ساختار آزمون آیلتس بپردازیم. آزمون آیلتس در دو نوع آزمون جنرال و آکادمیک برگزار می‌شود. آزمون جنرال برای کسانی است که قصد مهاجرت به کشورهای زبان انگلیسی زبان دارند و می‌خواهند در آن کشورها زندگی کنند. آزمون آکادمیک نیز برای کسانی مناسب است، که می‌خواهند در کشورهای خارجی تحصیل کنند و نیاز به زبان انگلیسی تخصصی دارند. آزمون آیلتس از چهار بخش ریدینگ، رایتینگ، اسپیکینگ و لیسنینگ تشکیل شده است. نمره این آزمون از 1 تا 10 است. معمولا، افرادی که به دنبال مدرک آیلتس برای مهاجرت هستند، حداقل به نمره 6 نیاز دارند. 

قیمت هر آزمون چقدر است؟

یکی از مواردی که در رابطه با تفاوت بین آزمون‌های آیلتس و تافل: کدام برای شما مناسب‌تر است؟ باید به آن بپردازیم؛ قیمت آزمون است. قیمت آزمون تافل 265 دلار است. در صورتی که برای این آزمون دیر اقدام کنید، قیمت آن به 305 دلار می‌رسد. قیمت آزمون آیلتس بین 220 تا 280 دلار متغییر است. تقریبا این دو آزمون با هم تفاوتی ندارند و شما هر کدام را که انتخاب کنید، باید هزینه یکسانی را برای آنها پرداخت نمایید. برای ثبت‌نام در این دو آزمون، می‎توانید از طریق موسسات رسمی و معتبر اقدام کنید.

نکات مهم برای انتخاب آزمون مناسب

زمانی که صحبت از تفاوت بین آزمون‌های آیلتس و تافل: کدام برای شما مناسب‌تر است؟ می‌شود، باید به نکات مهم برای انتخاب آزمون توجه شود. نکات مهم برای انتخاب آزمون مناسب به شرح زیر هستند:

تفاوت بین آزمون‌های آیلتس و تافل
  • مدت زمان برگزاری آزمون آیلتس 2 ساعت و 45 دقیقه است و آزمون تافل به 4 ساعت زمان نیاز دارد. بنابراین، در صورتی که تمایل ندارید برای مدت طولانی در جلسه باشید، آزمون آیلتس گزینه بهتری برای شما خواهد بود. 
  • لیسنینگ آیلتس در مقایسه با تافل ساده‌تر است و کسانی که در لیسنینگ ضعف دارند، بهتر است به سراغ آزمون ایلتس بروند. 
  • اهداف هر فرد برای انتخاب آزمون بسیار متفاوت است. بنابراین، شما باید اهداف خود را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین زمون را با توجه به اهداف خود انتخاب کنید .
  • بخش ریدینگ، لیسنینگ و رایتینگ آزمون آیلتس در یک روز برگزار می‌شود و اسپکینگ آن در روز دیگر برگزار می‌گردد. اما در آزمون تافل همه بخش‌ها در یک روز برگزار می‌شوند. بهتر است به ویژگی‌های خود توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. 

توصیه می‌شود با کسانی که در این آزمون‌ها شرکت کرده‌اند مشورت نمایید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. تجربیات آنها به شما کمک می‌کند این مسیر را بهتر طی کنید و با نگاه واقع‌بینانه برای انتخاب آزمون اقدام نمایید.

آیا برای قبولی در این دو آزمون به یادگیری تکنیک‌های مختلف نیاز داریم؟

با توجه به اینکه سوال تفاوت بین آزمون‌های آیلتس و تافل: کدام برای شما مناسب‌تر است؟ مسئله بسیار مهمی است، باید به این سوال نیز پاسخ دهیم که آیا برای قبولی در این دو آزمون به یادگیری تکنیک‌های مختلف نیاز داریم. پاسخ به این سوال قطعا مثبت است. برای قبولی در این دو آزمون باید تکنیک‌های مختلف و کارآمد را یاد بگیرید تا بتوانید آن آزمون را به خوبی پشت سر بگذارید و به نتایجی که مد نظرتان است، برسید. بهتر است از معلمانی که در این زمینه تخصص دارند، کمک بگیرید و از آنها بخواهید شما را با این تکنیک‌ها آشنا کنند. 

بلاگ های مرتبط