منو

دو مرکز آزمون بین المللی زبان آلمانی در ایران OSD

آزمون زبان آلمانی و یا اتریشی

شما پس از یادگیری زبان آلمانی در پردیسان میتوانید در آزمون های ذیل شرکت کنید.

Österreichisches Sprachdiplom Deutsch

آزمون ها و گواهینامه های بین المللی زبان آلمانی برای کودکان، دانش آموزان جوان و بزرگسالان است.موسسه ÖSD طیف گسترده ای از آزمون های شناخته شده بین المللی را ارائه می دهد که در سراسر جهان توسط دانشگاه ها، کارفرمایان، نهادهای حرفه ای و دولت ها پذیرفته می شود. این آزمون ها بر اساس دستورالعمل های چارچوب مشترک اروپایی مرجع برای زبان ها است که از A1 برای مبتدیان تا C2 برای مهارت های زبان حرفه ای در بالاترین سطح شروع می شود.

فرمت امتحان ها در سال 2019 بازنگری شد است.

در ایران نیز توسط دو موسسه انجمن فرهنگی اتریش و موسسه انجل شیراز به صورت مدون و مجدانه برگزار میگردد.لازم است اینجا تاکید شود که هر دوی این موسسه ها پس از آزمون به شما گواهی نامه ای مشابه با رفرنسی از موسسه ÖSD جهت زبان آلمانی ارائه میدهند که هیچ تفاوتی با هم نداشته و شما میتوانید از این گواهی نامه ها جهت اثبات سطح دانش زبان آلمانی خود در تمامی سفارت های کشورهای آلمان، اتریش یا … در تمامی کشورهای جهان استفاده نمایید.موسسه فرهنگی اتریش در تهران و موسسه انجل در تهران شیراز و اصفهان این آزمون ها را برگزار می نمایند.

ÖSD  /  Goethe

میتوان این را به صورت قطع گفت که بین اعتبار این دو آزمون، یا سختی آن ها و یا اعتبار آن ها برای کشور های آلمانی زبان هیچ تفاوتی وجود ندارد. حتی برای برخی سطوح این آزمون ها اتاق فکر مشابه با آزمون هایی که در موسسه گوته برگزار میگردد دارد و در نتیجه تشابه های زیادی با آزمون های گوته دارد و هردو از یک استاندارد بین المللی و اروپایی برخوردارند.البته کلیه آزمون های زبان آلمانی که یکی دیگر از آنها در زیر معرفی میشود از این اعتبار برخوردار هستند.

آزمون های بین المللی زبان آلمانی در انجمن فرهنگی اتریش

آزمون های آلمانی از  سال های دور در انجمن فرهنگی اتریش در 12 سطح مختلف سالیانه برگزار می‌شود. انجمن فرهنگی اتریش یکی از مراکز معتبر برگزاری امتحانات  او اس د است که دست کم 10 بار در سال این امتحانات را در تمامی سطوح برگزار می‌کند. در حال حاضر در موسسه‌ی فرهنگی ایران-اتریش ممتحن های آلمانی زبان که زبان آلمانی زبان مادری و یا اولین زبان گفتاری آن‌هاست، وجود دارند که با شرکت در دوره‌های تخصصی و با حضور متخصصین اتریشی سطح خود را در زمینه‌ی زبان آلمانی ارتقا می‌دهند.چنانچه متقاضی شرکت در آزمون های این موسسه هستید می بایست به آدرس وبسایت این موسسه و یا کانال تلگرام ان مراجعه کنید .

TestDaF شما میتوانید برای اطلاع از برگزاری آزمون فوق نیز به کانال تلگرامی این موسسه مراجعه کنید.

کانال تلگرام (@okfts)

آزمون تعیین سطح نیز برای این که بدانید در چه سطحی هستید و می توانید در چه سطحی در آزمون اصلی به صورت موفق شرکت کنید، هر هفته در چند نوبت با توجه به درخواست های متقاضیان برگزار می شود. متقاضیان می توانند برای دریافت زمان مراجعه و شرکت در آزمون تعیین سطح از طریق سامانه مدیریت جامع آموزشی این موسسه و گزینه تعیین سطح اقدام به ارسال درخواست نمایند.

آزمون های بین المللی زبان آلمانی در اکادمی آنجل

این آکادمی اولین برگزار کننده این آزمون ها نمی باشد.اما شاید گسترده ترین برگزار کننده آن باشد زیرا در شیراز سپس اصفهان و بعد از آن در تهران دارای مراکز برگزاری آزمون میباشد و بیش از 14 سال از شروع برگزاری اولین آزمون در شیراز گذشته است. این موسسه ازمون را در تمامی سطوح زبان آلمانی  وTestAS /TestDaF برگزار مینماید.

شما جهت پیدا کردن تقویم برگزاری آزمون ها میتوانید به سایت این موسسه مراجعه نمایید.

اعلام نتایج آزمون در این اکادمی به صورت اکسپرس نیز انجام می پذیرد.

بخش های آزمون ÖSD
کتبی

شنیداری (Hörverstehen)

نوشتاری (Schriflicher Ausdruck)
درک مطلب (Leseverstehen)
شفاهی
مکالمه (Mündlicher Ausdruck)

دیوان و اندیشه پارسیان از دیگر مراکزی که در ایران آزمون هستند این آزمون را برگزار میکنند .

آزمون ECL

این آزمون نیز از اعتباری جهانی برخوردار است این آزمون در اتحادیه اروپا در تمامی زبان های اروپایی برگزار می گردد و در ایران نیز در زبان آلمانی در سطوح ذیل برگزار میشود. این آزمون در رشت و تهران برگزار میگردد.شما جهت ارائه سطح دانش زبان آلمانی خود به سفارت و یا دانشگاه ها ، می توانید در این آزمون شرکت کنید. 

A2/B1/B2/C1

نگران آزمون و ارائه گواهینامه آلمانی در ایران نباشید.

ما در دپارتمان آلمانی پردیسان همراه شما هستیم.

بلاگ های مرتبط