منو

کتاب اتولیه در اموزش زبان فرانسه

کتاب اتولیه

معرفی کتاب اتولیه در اموزش زبان فرانسه

یک کتاب آموزشی فرانسوی است که برای مبتدیان بزرگسال و یا دوره مقدماتی منتشر شد. این کتاب توسط انتشارات دیدیه در سال 2017 منتشر شد. غالب موضوع های ارائه شده در این کتاب جنبه های مختلف زبان فرانسه را پوشش میدهد(گرامر/واژگان/ارتباطات شفاهی در جامعه/و…).ما در پردیسان از سال 2018 به بعد با متد به روز شده این کتاب در خدمت متقاضیان یادگیری زبان فرانسه هستیم.


این کتاب اغلب با یک سی دی صوتی و یک کتاب کار همراه است تا به زبان آموزان امکان تمرین و کار مستقل را بدهد. برای معلمان فرانسوی سطح مبتدی که به دنبال مواد آموزشی با ساختار و استفاده آسان هستند، بسیار کاربردی است. این کتاب را می توان هم در انواع کلاس خصوصی یا گروهی یا انلاین و حضوری در پردیسان جهت یادگیری زبان فرانسه استفاده کنید.

کتاب اتولیه یک رویکرد ارتباطی برای یادگیری فرانسه ارائه می دهد. به این معنا که تاکید بر ارتباط بین زبان آموزان در یک موقعیت معین و یا روزمره در جامعه دارد.
چند نکته برای استفاده بهتر از این کتاب در فرایند یادگیری.
موقعیت های ارتباطی را معرفی کنید: به جای تمرکز فقط بر دستور زبان و واژگان،

نکته  مهم این است که به زبان آموزان فرصت هایی برای استفاده از زبان برای برقراری ارتباط داده شود، به عنوان مثال با شبیه سازی مکالمه با استفاده از یک موضوع گفتگو روزمره….

بر شنیدن و ارتباط شفاهی تأکید کنید: کلاس های فرانسه در پردیسان با این متد بر درک شفاهی و توانایی بیان شفاهی زبان آموز تأکید دارد. استفاده منظم از فایل های صوتی کتاب روشی عالی برای کار بر روی درک شنیداری است و به دانش آموزان اجازه می دهد صحبت کردن را تمرین کنند.

اتولیه دستور زبان و واژگان را نادیده نمی گیرد: بنابراین مهم است که زمانی را به صورت منظم برای این موضوع اختصاص داد.


فعالیت ها را تغییر دهید: برای حفظ انگیزه زبان اموزان در پردیسان ، توصیه می شود فعالیت های ارائه شده را به طور متناوب تغییر داد، به ویژه با ارائه بازی ها، فعالیت های مشارکتی، تمرین های سرگرم کننده تر و…

در دوره های با کتاب اتولیه میتوان با توجه به نیاز های خاص زبان اموز روش های یادگیری را تطبیق داد(اتولیه یک رویکرد ارتباطی و سرگرم کننده برای یادگیری زبان فرانسه ارائه می دهد. توصیه می شود فعالیت ها را متنوع کنید و نیازهای هر یادگیرنده را در نظر بگیرید تا روش تا حد امکان مؤثر باشد).

به عنوان مثال، اگر دانش آموزی به زمان بیشتری برای کار بر روی دستور زبان نیاز دارد، ممکن است مفید باشد که قبل از رفتن به فصل جدید، زمان بیشتری را روی آن موضوع صرف کند. 


از تمرین های کتاب کار  غافل نشوید.
کتاب کار آتلیه ابزاری عالی برای امکان تمرین و کار مستقل به زبان آموزان میدهد. می توان از آن هم در کلاس و هم در خارج به عنوان تکلیف استفاده کرد. این واقعاً به سرعت تدریس و یادگیری استاد و زان اموز و اهدافی که می خواهید با زبان آموزان به انها برسید بستگی دارد. اگر در طول کلاس زمان کافی دارید، می توانید با استفاده از تمرین ها به عنوان مبنایی برای بحث گروهی، کتاب کار را با هم به صورت مشارکتی کار کنید. این به زبان آموزان اجازه می دهد تا به طور مشترک کار کنند و مهارت های مکالمه خود را توسعه دهند. 

بحث گروهی به زبان آموزان اجازه می دهد تا به طور مشترک کار کنند و مهارت های مکالمه خود را توسعه دهند. از طرف دیگر، ما در پردیسان پیشنهاد میدهیم که زبان اموزاها بین جلسات و در منزل به عنوان تکلیف روی کتاب کار تمرین ها را انجام داده و در کلاس از ان کتاب سوال مطرح نمایند. راهبرد دیگر این است که تمرین‌های یادگیری کتاب را با تمرین‌های کتاب کار جایگزین کنید. اینموضوع در اتولیه به ما  امکان می دهد تا فعالیت ها را تغییر دهیم و تمرکز زبان آموزان را در کلاس بر روی یادگیری مطالب جدید حفظ کنیم. در هر صورت، مهم است که به زبان اموزها در مورد عملکرد خود بازخورد داده شود و این موضوع از طریق کتاب کار و رفع اشکال تمرین های انجام شده، امکان پذیر است.

بلاگ های مرتبط