منو

چگونه با تکنیک W.R.A.P واژگان انگلیسی را فراموش نکنیم؟

تکنیک The W.R.A.P

تکنیک W.R.A.P چیست؟

تکنیک W.R.A.P یک استراتژی ساده برای کمک به حفظ و یادگیری واژگان جدید در زبان انگلیسی است. مخفف کلمات Write، Repeat، Associate و Practice کلمه W.R.A.P را تشکیل می دهند. در این مطلب با آموزشگاه زبان پردیسان همراه باشید. Write به معنای نوشتن، Repeat به معنای تکرار، Associate به معنای ایجاد ارتباط و Practice به معنای تمرین است. برای درک بهتر این موضوع، اجازه دهید تا هرکدام از این عبارت ها و تکنیک ها را به طور کامل بررسی کنیم.

تکنیک W.R.A.P چیست؟

نوشتن – Write

زمانی که دانشجویان یا زبان آموزان یک واژه را یادداشت می کنند، در اصل با عمل یادگیری حرکتی مواجه شده اند. نوشتن – Write باعث هماهنگی حرکات دست و چشم شده و این اتفاق در مغز ثبت می شود. نوشتن باعث می شود تا زبان آموز تمام تمرکز خود را بر روی واژه مورد نظر بگذارد.

تکرار – Repeat

تکرار – Repeat مهم ترین اصل در یادگیری است. زبان آموزان با تکرار کلمات جدیدی که به تازگی یاد گرفته اند از قدرت شنیداری برای حفظ آن ها استفاده می کنند. از نظر علمی، تکرار باعث می شود تا مسیر ارتباطی بین نورون ها نسبت به قبل تقویت شده و در دراز مدت، عملکرد بهتری داشته باشند.

ایجاد ارتباط – Associate

ایجاد ارتباط – Associate بین واژگان جدید و واژگانی که قبلاً یادگرفته اید، می تواند باعث افزایش عملکرد مغز در قسمت یادگیری شود. این تکنیک نوین به شما کمک می کند تا تصویر تازه ای برای کلمات و واژگان جدید بسازید. ایجاد ارتباط اشکال مختلف دیگری هم دارد؛ مثلاً تداعی معنایی بین کلمات ممکن است برای کودکان به صورت اشکال یا نقاشی های متفاوت تدریس شود.

تمرین – Practice

از همه مهم تر تمرین – Practice از اصلی ترین ترفندها برای یادگیری هرچه بهتر واژگان جدید است. جمله سازی با واژگان جدید، استفاده از آن‌ها به صورت گفتاری و توجه به آن ها در جملات دیگران، باعث یادگیری هرچه بهتر لغات جدید خواهد شد. تمرین مستمر و منظم به زبان آموز کمک می کند تا با اطمینان بیشتری کلمات و جملات موردنظر خود را بیان کند.

تکنیک ورپ

اجزاء تکنیک ورپ

همانطورکه گفته شد تکنیک W.R.A.P به کلمات Write، Repeat، Associate، Pratice اشاره دارد و این 4 ترفند از اجزاء تکنیک ورپ شناخته شده اند. هرکدام از این اجزاء باعث افزایش سرعت یادگیری واژگان جدید می شوند و ویژگی های منحصر به فردی دارند. تکنیک ورپ از نوشتن شروع می شود؛ تشویق زبان آموزان برای نوشتن کلمات به صورت فیزیکی، اولاً باعث شناخت دقیق املای آن‌ها می‌شود، دوماً به افزایش تمرکز در حین یادگیری کمک می کند. دومین ترفند، بحث تکرار است؛ تکرار برای تقویت تمرکز در حین یادگیری ضروری بوده و به صورت ناخودآگاه باعث یادگیری سریع‌تر واژگان جدید خواهد شد. تکرار معمولاً به دو صورت انجام می گیرد، مرور منظم در زمان و برنامه مشخص و تکرار متنوع در حین تمرین.

ارتباط با یک دیگر به وسیله تکنیک ورپ

ارتباط با یک دیگر به وسیله تکنیک ورپ

ایجاد ارتباط یکی دیگر از اجزاء تکنیک ورپ است. ایجاد ارتباط باعث بهبود درک مغز از واژگان جدید خواهد شد. تداعی معنایی کلمات یکی از راه های ایجاد ارتباط است؛ در این روش زبان آموزان با ایده و درکی که از کلمات دارند با آن ها جملاتی را می سازند که قبلاً با واژگان دیگر ساخته اند. در نهایت تمرین آخرین جزء تکنیک ورپ است، در واقع تمرین برای تقویت هرچه بیش تر اجزاء قبلی مورد استفاده قرار می گیرد. تمرین راه و روش‌های گوناگونی دارد از جمله محبوب ترین آن‌ها می توان به تعامل فعال اشاره کرد. تعامل فعال به معنای استفاده از مکالمات، ارائه‌ها، تکالیف نوشتاری، بازی، گوش دادن به پادکست‌های زبان اصلی و هرچیز مشابه دیگری است.

تکنیک W.R.A.P چه مزایایی دارد؟

تکنیک W.R.A.P چه مزایایی دارد؟

تکنیک W.R.A.P که شامل 4 جزء نوشتن، تکرار، تداعی کلمات و تمرین می شود، یک روش بسیار قوی برای افزایش سرعت یادگیری و بهبود کیفیت می باشد. زمانی که زبان آموزان با نوشتن کلمات و واژگان جدید مواجه می شوند، درک بهتری از املاء واژه بدست آورده و چون قرار است از آن واژه در جملات دیگر استفاده کنند (تداعی معنایی)، این عمل به آن ها کمک می کند تا یادگیری به صورت تدریجی (تکرار) به بخش حافظه بلند مدت انتقال داده شود. به طورکلی تکنیک W.R.A.P به دلیل تنوعی و جذابیتی که در یادگیری ایجاد می کند باعث تشویق زبان آموزان می شود.

از مهم ترین ویژگی های تکنیک ورپ

یکی دیگر از مزایای این تکنیک تقویت اعتماد به نفس است. زمانی که افراد در یک جمعی از این تکنیک استفاده می کنند، اعتماد به نفس پیدا می کنند تا ایده های خود را به صورت گفتاری و ارائه به دیگر زبان آموزان انتقال دهند. هرچقدر اعتماد به نفس زبان آموز بیشتر شود، سرعت یادگیری زبان نیز افزایش خواهد یافت. این تکنیک با تمام مزایایی که دارد ممکن است چالش هایی را نیز برای زبان آموزان ایجاد کند. حفظ ثبات در استفاده منظم از این تکنیک بسیار مهم است؛ به عنوان مثال نوشتن، تمرین و تکرار باید به صورت روزانه و در ساعات منظم از شبانه روز، آنقدر انجام شود تا تاثیرات چشمگیر این تکنیک مشاهده شود. تلاش، پشتکار و تمرین مستمر یکی از بزرگترین چالش های استفاده از این تکنیک است که باید آن را بدانید.

از مهم ترین ویژگی های تکنیک ورپ

نتیجه گیری تکنیک W.R.A.P

در انتها باید بگوییم که تکنیک W.R.A.P Method یک ترفند علمی و بسیار قوی است که می تواند به یادگیری هرچه بهتر زبان به افراد کمک کند. زمانی واژگان و کلمات جدید را با این تکنیک یادبگیرید، دیگر نگران فراموشی آن ها در بلند مدت نخواهید بود. همانطورکه گفته شد بزرگترین چالشی که برای این تکنیک وجود دارد، استمرار، پشتکار و نظم است. اگر می توانید این چالش را با موفقیت پشت سر بگذارید، شک نداشته باشید که در یادگیری هرچه بهتر زبان نیز موفق خواهید بود.

بلاگ های مرتبط