منو

راهنمای کامل استفاده از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان

اپلیکیشن‌های یادگیری زبان

اپلیکیشن‌های یادگیری زبان

یکی از روش‌هایی که برای یادگیری زبان پیش روی شما قرار دارد، استفاده از اپلکیشن‌های یادگیری است. آموزشگاه زبان پردیسان؛ استفاده از این اپلکیشن‌ها به شما کمک می‌کند زبان خود را تقویت کنید و در لغات را به خوبی به ذهن بسپارید. در راهنمای کامل استفاده از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان، باید به هدف خود توجه داشته باشید. برخی از اپلکیشن‌ها تنها برای هدف خاصی طراحی‌ شده‌اند. به طور مثال، شما با استفاده از اپلکیشن می‌توانید مهارت اسپکینگ خود را تقویت کنید یا بر روی رایتینگ تمرکز داشته باشد.

اما برخی از اپلکیشن‌ها برای تقویت تمامی مهارت‌های زبان طراحی شده‌اند و شما می‌توانید قدم به قدم پیش روید و زبان خود را تقویت نمایید. همچنین، برخی از این اپلکیشن‌ها پولی هستند و برخی نیز به صورت رایگان عرضه می‌شوند. اپلکیشن‌های پولی دارای امکانات بیشتری هستند و شما بهتر می‌توانید از مزایای آنها بهره‌مند شوید. با توجه به تمامی این موارد، باید با انواع اپلکیشن آشنایی داشته باشید، تا بتوانید از میان آنها بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 بهترین اپلیکیشن‌ها برای یادگیری زبان‌های مختلف

در رابطه با راهنمای کامل استفاده از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان، باید به معرفی بهترین اپلکیشن‌هایی بپردازیم که در بازار موجود هستند و شما می‌توانید از آنها برای تقویت زبان خود استفاده کنید.

اپلیکیشن‌های یادگیری زبان

اپلکیشن چرب زبان 

یکی از بهترین اپلکیشن‌هایی که برای یادگیری زبان پیش روی شما قرار دارد، اپلکیشن چرب زبان است که نتیجه 7 سال کار و تلاش برای یادگیری زبان در یک محیط کاملا فارسی است. در این اپلکیشن، نیازها و ضعف‌های جامعه ایرانی در یادگیری زبان به صورت کامل مشخص شده است و تلاش شده است آموزش‌ها به صورت اصولی پیش برود. چرب زبان نه تنها مکالمه زبان انگلیسی را به شما آموزش می‌دهد، بلکه اصطلاحات و لغاتی را به شما آموزش می‌دهد که در زندگی روزمره کاربرد بسیار زیادی دارد. استفاده از این اپلکیشن نیاز به پیش نیاز ندارد و دارای 8 زبان است که شما می‌توانید یکی را انتخاب کنید. حتی اپلکیشن چرب زبان برای کودکان نیز مناسب است و با خرید یک اکانت و پرداخت هزینه، می‌توانید از آموزش‌های بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید. 

اپلیکیشن Memrise

یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی که در راهنمای کامل استفاده از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان باید به آن اشاره کنیم، اپلیکیشن Memrise است. این نرم‌افراز بر آموزش سه مهارت تاکید دارد:

  • یادگیری واژگان و عبارات
  •  فهم جملات انگلیسی زبانان موقع مکالمه 
  • چت کردن با دیگران

تا کنون، بیش از یک میلیون نفر در این اپلیکیشن ثبت‌نام کرده‌اند و نمره آن 4.7 است. این امر نشان می‌دهد که این اپلیکیشن می‌تواند پاسخگوی نیازهای کاربران باشد. در کنار زبان انگلیسی، متقاضیان می‌توانند زبان‌های دیگر از جمله اسپانیایی، فرانسه و آلمانی را نیز با این اپلیکیشن بیاموزند. طراحی دروس کوتاه است و هرگز باعث خستگی و زدگی نمی‌شود.

اپلیکیشن‌های یادگیری زبان

اپلیکیشن DROPS Visual

یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی که شما می‌توانید با استفاده از آن زبان‌ انگلیسی را به خوبی بیاموزید، اپلیکیشن DROPS Visual است. این اپلکیشن بر آموزش جملات و عبارت که در زندگی روزمره کاربرد دارند، تمرکز دارد و دارای تصاویر بسیار زیادی است. در نتیجه، استفاده از آن باعث تقویت حافظه بصری می‌شود و همین امر باعث می‌شود که زبان‎‌آموزان ارتباط خوبی را با محتوای آموزشی برقرار کنند. این اپلیکیشن برای آموزش زبان‌های دیگر نیز مناسب است و می‌تواند اطلاعات را به شیوه‌ای که برای همیشه در ذهن ثبت شوند، آموزش دهد.

نحوه تنظیم برنامه یادگیری روزانه با اپلیکیشن‌ها

یکی از سوالاتی که در راهنمای کامل استفاده از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان پرسیده می‌شود، در این زمینه است که چگونه با استفاده از اپلیکیشن‌ها زبان‌های خارجی را به خوبی بیاموزیم. برای این منظور بهتر است روش‌های زیر را به کار ببرید:

  • برای یادگیری زبان برنامه روزانه استفاده از اپلکیشن داشته باشید: به طور کلی، مهم نیست که شما زبان‌های خارجی را از طریق اپلکیشن می‌آموزید یا از طریق کلاس درس. بهتر است بدانید در صورتی که در پروسه یادگیری استمرار نداشته باشید، نمی‌توانید زبان‎های خارجی را بیاموزید. 
  • انگیزه خود را حفظ کنید: در زمان استفاده از اپلیکیشن، ممکن است در جایی احساس خستگی یا تکراری بودن کنید. بهتر است انگیزه خود را حفظ کنید و به یادگیری زبان‎های خارجی ادامه دهید. 
  • در محیط‌های واقعی قرار گیرید: یکی از مهمترین مواردی که به شما کمک می‌کند از اپلیکیشن خود راضی باشید، بازبرخوردی است که از دیگران پس از قرارگیری در محیط می‌گیرید. این مسئله به شما گوشزد می‌کند که مطالب زیادی را آموخته‌اید و می‌توانید در مسیر درستی قرار گیرید.
اپلیکیشن‌های یادگیری زبان

مزایا و معایب یادگیری زبان با اپلیکیشن‌ها

در بخش پایانی نحوه تنظیم برنامه یادگیری روزانه با اپلیکیشن‌ها، بهتر است به مزایا و معایب استفاده از اپلیکیشن‌ها برای یادگیری زبان بپردازیم. مزایای استفاده از این اپلیکیشن‌ها به شرح زیر هستند:

  • برای یادگیری نیازی نیست در ترافیک بمانید تا به کلاس برسید. 
  • در هر ساعتی می‌توانید از اپلیکیشن استفاده کنید.
  • هر مقدار محتوای درسی که نیاز دارید، با استفاده از اپلیکیشن می‌توانید به آن دست پیدا کنید. 

در کنار این موارد، استفاده از اپلیکیشن برای یادگیری زبان دارای معایبی نیز است. برخی از معایب استفاده از اپلکیشن‌ها به شرح زیر هستند:

  • محتوای آنها پس از مدتی تکراری می‌شود.
  • زبان آموز انگیزه خود را برای یادگیری از دست می‌دهد. 
  • به دلیل اینکه در هر ساعتی در دسترس است، ممکن است زبان‌آموز استمرار نداشته باشد.

با توجه به تمامی این موارد، شما باید اهداف خود را مشخص کنید و زمانی که برنامه‌ریزی دقیقی برای یادگیری زبان دارید، به سراغ اپلیکیشن‌ها بروید تا بتوانید با استفاده از آنها زبان خود را تقویت کنید و به نتایجی که مد نظرتان است، برسید.

بلاگ های مرتبط