منو

آخرین تغییرات آزمون آیلتس IELTS

آخرین تغییرات آزمون آیلتس

آزمون آیلتس به طور مداوم در حال به‌روزرسانی است و تغییراتی در فرمت، معیارهای نمره دهی و منابع آموزشی آن اعمال می‌شود. در اینجا آموزشگاه زبان پردیسان به برخی از آخرین تغییرات آزمون آیلتس اشاره می‌کند:

تغییر تاریخ برگزاری آزمون 

تاریخ‌های برگزاری آزمون آیلتس در طول سال به طور مرتب اعلام می‌شود. داوطلبان می‌توانند از وب سایت رسمی آیلتس برای اطلاع از تاریخ‌های برگزاری آزمون در کشور خود مطلع شوند. حتماً به تاریخ‌های جدیدی که گزارش می‌شوند توجه داشته باشید تا دلیلی برای از دست دادن امتحان آیلتس نباشد!

آخرین تغییرات آزمون آیلتس را به شما می‌گوییم

تغییر در فرمت آزمون 

در حال حاضر، آزمون آیلتس در دو نوع آکادمیک و جنرال برگزار می‌شود. آزمون آکادمیک برای متقاضیان تحصیلات تکمیلی و کار در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی طراحی شده است، در حالی که آزمون جنرال برای مقاصد مهاجرتی و کاری طراحی شده است. 

تغییر در معیارهای نمره دهی

نمره آزمون آیلتس از 0 تا 9 است. در آزمون آکادمیک و جنرال، نمره هر بخش (شنیداری، خواندن، نوشتن و گفتاری) به صورت مجزا و نمره کلی آزمون نیز به صورت میانگین نمره بخش‌های مختلف محاسبه می‌شود. 

تغییر در منابع آموزشی

منابع آموزشی متعددی برای آمادگی آزمون آیلتس در دسترس داوطلبان است. این منابع شامل کتاب‌های آموزشی، دوره‌های آنلاین، نرم‌افزارهای آموزشی و آزمون‌های نمونه است. به این نکته توجه داشته باشید تا از آخرین و به روزترین منابع آموزشی استفاده کنید.

آخرین تغییرات آزمون آیلتس را به شما می‌گوییم

شیوه نمره دادن در آیلتس

نمره آزمون آیلتس توسط متخصصان نخبه و آموزش دیده بر اساس معیارهای مشخص و دقیق ارزیابی می‌شود. در هر بخش از آزمون، معیارهای نمره دهی به طور واضح به داوطلبان ارائه می‌شود. متخصصان به هر بخش از آزمون نمره‌ای از 0 تا 9 می‌دهند و نمره کلی آزمون نیز به صورت میانگین نمره بخش‌های مختلف محاسبه می‌شود. در آخرین تغییرات آزمون آیلتس دیگر از اصطلاح Public Version خبری نیست؛ به این معنا که برگزار کنندگان آزمون دقیقاً همان چیزی را که معیار نمره دهی آنان است در اختیار داوطلبان قرار می‌دهند. اگر عبارت IELTS Band Descriotors را در گوگل جستجو کنید، به راحتی می‌توانید مواردی را که به کسب بالاترین نمره در آیلتس منجر می‌شوند را پیدا کنید. به طور کلی شیوه نمره دادن در آیلتس از آن دسته مواردی است که به طور مداوم با تغییرات و به‌روزرسانی مواجه می‌شود. بهتر است چند وقت قبل از زمان برگزاری آزمون آیلتس با آخرین تغییرات در این زمینه آشنا شوید. 

شیوه نمره دادن در آیلتس

شرایط برگزاری آزمون آیلتس چیست؟

آزمون آیلتس در دو نوع کامپیوتری و کتبی برگزار می‌شود. داوطلبان می‌توانند بین این دو نوع آزمون یکی را انتخاب کنند. آزمون کتبی در مراکز مجاز آیلتس در سراسر جهان برگزار می‌شود و آزمون کامپیوتری در حال حاضر در تعداد محدودی از کشورها در دسترس است. با کمی جستجو در اینترنت می‌توانید معتبرترین مراکز برگزاری آزمون آیلتس را در شهر و کشوری که در آن قرار دارید پیدا کنید. به طور کلی افراد بالای 18 سال می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. افراد زیر 18 سال باید رضایت نامه کتبی از سرپgرست قانونی را به همراه داشته باشند. ارائه مدرک کارت ملی یا پاسپورت الزامی است. همه افراد حاضر در آزمون آیلتس باید قوانین و مقررات مربوط به آزمون را به طور کامل و دقیق مطالعه کرده باشند. تکمیل فرم ثبت نام باید از طریق وب سایت رسمی IELTS صورت گیرد. در نهایت حضور به موقع در محل برگزاری آزمون، عدم همراه داشتن وسایل ممنوعه (کیف، لوازم شخصی، تلفن همراه و…)، ارائه مدرک شناسایی معتبر، رعایت نظم و انضباط و توجه به راهنمایی‌های مسئولین آزمون از الزامات برگزاری این آزمون است. 

شرایط برگزاری آزمون آیلتس چیست؟

چگونه برای آزمون آیلتس امسال اماده شم؟

آمادگی برای آزمون آیلتس نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و تلاش مستمر است. داوطلبان می‌توانند با استفاده از منابع آموزشی مناسب، شرکت در دوره‌های آمادگی و تمرین مداوم، برای این آزمون آماده شوند. برای اطلاع از آخرین تغییرات آزمون آیلتس به طور مرتب وب سایت رسمی آیلتس را بررسی کنید. از منابع آموزشی معتبر و باکیفیت برای آمادگی آزمون استفاده کنید. حتماً مدتی قبل از شرکت در آزمون روی مهارت اعتماد به نفس خود کار کنید تا استرس و هرگونه واکنش احساسی دیگر را کاهش دهید. قبل از اینکه بخواهید در آزمون آیلتس ثبت نام کنید بهتر است سطح زبان خود را به طور کامل محک بزنید و با هدف گذاری دقیق این مسیر را ادامه دهید. سعی کنید از تمامی منابع موجود اعم از فیلم و سریال زبان اصلی، دوره‌های آموزشی، هوش مصنوعی، اپلیکیشن‌های مخصوص، کتاب‌ها و مراجعه دیگر حداکثر استفاده را داشته باشید. برنامه ریزی دقیق، تمرین و تکرار و از همه مهم‌تر نظم را فراموش نکنید. موفقیت در آزمون آیلتس چیزی نیست که به صورت بداهه اتفاق بیفتند.

شرایط برگزاری آزمون آیلتس چیست؟

نکات مهم دیگر که قبل از شرکت در آزمون آیلتس باید بدانید!

  • حتماً از نمونه آزمون و نمونه سؤالات سال‌های گذشته استفاده کنید.
  • در حین تمرین و تکرار، به زمان بندی توجه داشته باشید و سعی کنید هر روز به سؤالات جدید پاسخ دهید.
  • از اشتباهاتتان درس بگیرید. بعد از هر جلسه تمرینی که طراحی کرده‌اید، به رفع اشکالات بپردازید.
  • به همه بخش‌های آزمون یعنی شنیداری، خواندن، نوشتن و گفتار توجه کنید و هر روز تمرین کنید.
  • مهارت‌های شنیداری را با گوش دادن به رادیو، پادکست و تلویزیون تقویت کنید.
  • روی درک هرچه بهتر منظور گوینده‌ها و انگلیسی زبانان کار کنید.
  • مهارت خواندن را می‌توانید با مطالعه روزنامه، مجله و کتاب تقویت کنید. به نکات گرامری موجود در نوشته‌ها حداکثر توجه را داشته باشید.
  •  به طور مرتب و روزانه انگلیسی بنویسید. سعی کنید از موضوعات متنوع برای نوشتن استفاده کنید.
  • شرکت در کلاس‌های مکالمه و چت کردن با دوستان و انگلیسی زبانان در تقویت مهارت گفتاری به شما کمک می‌کند. 
  • برای حفظ انگیزه، پشتکار و نظم اهداف خود را به طور واضح در ذهنتان مرور کنید.
  • به خودتان ایمان داشته باشید و از تلاش کردن دست نکشید.
  • از تجربیات افراد دیگر در این زمینه استفاده کنید.

در انتها امیدواریم که بتوانید در آزمون آیلتس شرکت کرده و نتیجه مورد نظر را به دست آورید.

بلاگ های مرتبط