منو

آزمون ÖSD در سطح بین المللی شناخته شده هستند و در تمامی کشور های آلمانی زبان و یا سفارت های این کشور ها در سایر نقاط دنیا مورد تایید می‌باشند. از سطح 1A تا 2C برگزار می‌گردد. این آزمون زبان آلمانی با سطوح مشخص شده در مرجع مشترک اتحادیه اروپا برای زبان های اروپایی مطابقت دارند. آزمون های ÖSD در سال 2019 به روز رسانی
مجدد و طراحی شده اند و فرمتی از آزمون طراحی گردیده است که در آن می توان ماژول ها را به صورت جداگانه یا
ترکیبی با یکدیگر برگزار کرد. اعتبار مدارک این مرکز مادام العمر می‌باشد و تاریخ انقضا ندارد.
امتحانات ÖSD شامل دو ماژول اصلی می‌باشند که آموزشگاه زبان پردیسان در ادامه توضیح خواهد داد:
آزمون کتبی (Schreiben، Hören، Lesen) و آزمون شفاهی (Sprechen). که ممکن است به صورت جداگانه یا ترکیبی با یکدیگر برگزار شود.
این آزمون برای زبان آموزان 14 ساله و باالتر، جهت اثبات شایستگی زبانی آلمانی ایشان در موقعیت های متفاوت با توجه به سطح دانش متقاضی با موضوعات و فعالیت های روزمره برگزار می‌گردد.

امتحان ÖSD

ÖSD Zertifikat A1

شرکت کنندگان باید بتوانند به وسیله زبان آلمانی به صورت ابتدایی در موقعیت های ساده در زندگی روزمره ارتباط برقرار کنند.

ÖSD Zertifikat A2

متقاضیانی که در آزمون 2A Zertifikat ÖSD شرکت می‌کنند باید بتوانند در یک سطح ابتدایی در موقعیت های ساده و معمولی در زندگی روزمره و البته تا حدود کمی حرفه ای و شغلی به زبان آلمانی ارتباط برقرار کنند. آزمون ÖSD 2A Zertifikat از دو بخش تشکیل شده است: (آزمون کتبی) خواندن، شنیدن، نوشتن( و امتحان شفاهی) گفتار(این آزمون ÖSD و مدرک زبان آلمانی به ویژه برای مهاجران 16 ساله یا باالتر به آلمان یا اتریش ارائه می‌شود.

ÖSD Zertifikat Deutsch Österreich B1

با توجه به چارچوب مشترک اروپایی مرجع برای زبان های اروپایی (CEFR0) و چارچوب درسی برای دوره های دبیرستان و دانشگاه (RCC، Institut-Goethe)، این آزمون توانایی داوطلب را در استفاده مستقل از زبان آلمانی در زندگی روزمره و موقعیت های حرفه ای مانند تحصیل و کار، ارزیابی می کند. تمام متون و موقعیت های استفاده شده منعکس کننده زندگی روزمره در آلمان و یا اتریش می‌باشند.
این آزمون در نسخه به روز شده برای زبان آموزان نوجوان 12 سال نیز وجود دارد و برگزار می‌گردد. آزمون شامل دو ماژول است: آزمون کتبی (خواندن، شنیدن و نوشتن) و امتحان شفاهی (گفتار) که عمدتاً این آز بر روی توانمندی ارتباطی و تعامل با دیگر آلمانی زبان ها متمرکز است. از اول ژانویه 2024 این آزمون هم به صورت کاغذی و هم به صورت دیجیتال (آنلاین) برگزار می‌گردد.
1B Österreich Deutsch Zertifikat ÖSD Prüfung از آزمون هایی می‌باشد که، محصولی مشترک در طراحی و با همکاری موسسه های Institut-Goethe، GmbH telc در آلمان و مرکز یادگیری و تحقیقات زبان در دانشگاه فرایبورگ در سوئیس می‌باشد.

ÖSD Zertifikat B2

شرکت کنندگان در این سطح از آزمون ÖSD باید بتوانند ذهنیات خود را به وضوح و روشنی و با جزئیات بیان کنند و یا در مورد طیف گسترده ای از موضوعات به زبان آلمانی شرح داده و بیان فصیحی از زبان آلمانی داشته باشند و یا یک مکالمه کامال عادی با افراد بومی(آلمانی زبان) به طور روان داشته باشند.
شما می توانید با قبولی در این امتحان آلمانی متون در موضوعات تخصصی در حوزه تخصصی خود را درک کنید و تشریح نمایید. این آزمون برای فراگیران 16 ساله و باالتر برگزار می شود. آزمون 2B Zertifikat ÖSD از دو بخش تشکیل شده است: یک آزمون کتبی (خواندن، شنیدن، نوشتن) و یک امتحان شفاهی (گفتار).از اول ژانویه 2024 این آزمون علاوه بر آزمون کاغذی به صورت آزمون دیجیتالی (آنالین) نیز ارائه می‌شود.

ÖSD Zertifikat C1

شرکت کنندگان باید بتوانند در موقعیت های مختلف در زندگی اجتماعی و حرفه ای(شغلی یا تحصیلی)، از جمله در زمینه های پیچیده تر از سطح 2B Zertifikat ÖSD ، ارتباط برقرار کنند.این آزمون اثبات شایستگی دانش زبانی متقاضی را مشخص می‌کند، که پیشتر آمادگی یافته تا با درجه باالیی از توانمندی زبان آلمانی موقعیت های خاص مشخص را تشریح کند.
1C Zertifikat ÖSD به ویژه برای زبان آموزان آلمانی که می خواهند در یک دانشگاه آلمانی زبان تحصیل کنند (در برخی رشته ها مانند پزشکی)، برگزار می‌شود. برای زبان آموزان 16 سال به باال و نیز در نسخه ای برای نوجوانان 14 سال ارائه گردیده است.این آزمون، از دو بخش تشکیل شده است: یک آزمون کتبی (خواندن، شنیدن، نوشتن) و یک امتحان شفاهی (گفتار).از اول ژانویه 2024 این آزمون علاوه بر آزمون کاغذی به صورت آزمون دیجیتالی (آنالین) نیز ارائه می‌شود.

ÖSD Zertifikat C2

شرکت کنندگان باید بتوانند در موقعیتهای مختلف در زندگی اجتماعی و حرفه ای، از جمله در زمینه های پیچیده تر از تمامی سطوح بیان شده فوق، ارتباط برقرار کنند. با این آزمون زبان آموزان آلمانی مهارت های زبانی عمومی و تخصصی خود را ثابت می‌کنند، که با درجه بسیار باالیی از تناسب با موقعیت خاص به صورت روشن و مشخص می‌توانند از زبان آلمانی استفاده نمایند. این آزمون برای دانش آموزان 16 سال و بالاتر ارائه می‌شود. Zertifikat ÖSD C2 از چهار ماژول تشکیل شده است که این ماژول ها (خواندن، شنیدن، نوشتن و صحبت کردن) می‌توانند مستقل از یکدیگر در زمان های مختلف برگزار گردند. این ازمون می‌تواند توانایی متقاضی را در سطح باالیی بررسی و تایید نماید. از اول ژانویه 2024 این آزمون علاوه بر آزمون کاغذی به صورت آزمون آنالین نیز برگزار می‌گردد.